Santa Pola, com molts altres municipis, compta amb una gran quantitat de vivendes propietat de bancs, provinents de desnonaments o de promocions immobiliàries frustrades pel final de la bombolla de la construcció. Totes estes vivendes es troben deshabitades des de fa anys, en un context de pujada contínua dels preus dels lloguers que fa impossible que la ciutadania santapolera puga desenvolupar un projecte de vida estable o una primera oportunitat d’emancipació per a la joventut.

Abajo en castellano

Per a pal·liar esta situació, Compromís per Santa Pola aplicarà la pròxima legislatura un recàrrec en l’Impost de Béns Immobles (IBI) del 50% a totes estes vivendes. Esta mesura servirà per a forçar els bancs a que posen en circulació totes estes propietats, augmentant l’oferta i baixant els preus del mercat, a més d’aconseguir més ingressos per a l’Ajuntament d’estes entitats, que han rebut moltíssims diners públics en els últims anys.

Santa Pola té una clara necessitat habitacional, amb persones i famílies en risc d’exclusió, i altres tipus de situacions límit que les diferents administracions han de gestionar. Per a fer front a açò, l’Ajuntament hauria de comptar amb un parc de vivenda social que permetera solucionar d’una manera immediata i àgil totes estes situacions. L’aplicació del recàrrec dotarà de més capacitat de negociació a l’Ajuntament amb els bancs per a poder obtindre immobles amb els que augmentar el parc municipal de vivenda.

L’aplicació d’este recàrrec ve emparada per la reforma de la Llei de Bases del Règim Local de 2004 i el Decret Llei 7/2019 de mesures fiscals en matèria de vivenda i lloguer, i es reglamentarà mitjançant una ordenança fiscal que establisca els criteris per a determinar a què vivendes s’aplica el recàrrec i el procediment per a fer-ho efectiu.

Compromís afirma que continuarà treballant sense descans per una Santa Pola que no deixe enrere a ningú, i on totes i tots contribuïsquen d’una manera més justa per a millorar el seu poble.




Santa Pola, como muchos otros municipios, cuenta con una gran cantidad de viviendas propiedad de bancos, procedentes de desahucios o de promociones inmobiliarias frustradas por el fin de la burbuja de la construcción. Todas estas viviendas se encuentran deshabitadas desde hace años, en un contexto de subida continua de los precios de los alquileres que hace imposible que la ciudadanía santapolera pueda desarrollar un proyecto de vida estable o una primera oportunidad de emancipación para la juventud.

Para paliar esta situación, Compromís per Santa Pola aplicará la próxima legislatura un recargo en el Impuesto de Bienes Inmuebles (IBI) del 50% a todas estas viviendas. Esta medida servirá para forzar a los bancos a que pongan en circulación todas estas propiedades, aumentando la oferta y bajando los precios del mercado, además de conseguir más ingresos para el Ayuntamiento de estas entidades, que han recibido muchísimo dinero público en los últimos años.

Santa Pola tiene una clara necesidad habitacional, con personas y familias en riesgo de exclusión, y otros tipos de situaciones límite que las diferentes administraciones deben gestionar. Para hacer frente a esto, el Ayuntamiento debería contar con un parque de vivienda social que permitiera solucionar de una manera inmediata y ágil todas estas situaciones. La aplicación del recargo dotará de más capacidad de negociación al Ayuntamiento con los bancos para poder obtener inmuebles con los que aumentar el parque municipal de vivienda.

La aplicación de este recargo viene amparada por la reforma de la Ley de Bases del Régimen Local de 2004 y el Decreto Ley 7/2019 de medidas fiscales en materia de vivienda y alquiler, y se reglamentará mediante una ordenanza fiscal que establezca los criterios para determinar a qué viviendas se aplica el recargo y el procedimiento para hacerlo efectivo.

Compromís continuará trabajando sin descanso por una Santa Pola que no deje a nadie atrás, y donde todas y todos contribuyan de una manera más justa para mejorar su pueblo.