Ja hem denunciat en diverses ocasions el manteniment d’un elevat nombre d’”assessors” municipals del PP, mentre els treballadors i els aturats estan passant-ho malament. Ni és clar el benefici que reporta el seu treball al poble, ni assessoren de res, ni estan formats per a les funcions que se suposa que té el lloc que ocupen, ni hi ha cap procés de selecció objectiva, i la seua permanència ens obliga a una despesa de més de 190.000 euros anyals, que podrien utilitzar per a altres fins socials necessaris, si no imprescindibles. 

Ara un d’ells, el que teòricament ocupa el lloc de cap de compres, es jubila. Com substituiran a una persona tan imprescindible per al funcionament de l’ajuntament? Molt fàcil: que el substituïsca el seu fill. Com en la monarquia. És legal, sí. Però és moral? 

Primer, un lloc de cap de compres no hauria d’ocupar-lo un assessor sense més mèrit de ser del partit que governa. Hauria de ser un lloc de treball per a un funcionari elegit per mitjà d’un procediment selectiu. 

En segon lloc, per ser cap de compres d’un Ajuntament, s’han de tenir coneixements d’administració i gestió financera, que ni posseïa el pare, ni té el fill. 

Ambdues raons són suficients per invalidar moralment aquesta elecció a dit, que no té fonament ni justificació, i menys quan mai l’equip de govern ha pogut demostrar que l’existència d’aquest lloc de treball tinga com a conseqüència l’estalvi dels 3034 euros mensuals que suposa la despesa per a l’ajuntament de la seua nòmina, sense comptar els pagaments de la seua seguretat social. 

Potser és un tema de “calma tensa” que nosaltres no podem analitzar. O potser és que tot això, com en altres llocs, siga un lloc característic d’una família en concret, per al que calga tindre uns gens determinats sense els quals no tenen cabuda altres persones amb formació més adequada per exercir aquest treball. ¿Celebraran la iniciació del flamant assessor d’alguna manera tradicional, com fa el PP en altres llocs? 

I ja que parlem d’ “assessors”, potser puguen informar al poble de Santa Pola quins són els mèrits per ser-ho i les funcions o tasques de l’”assessor” que han posat a la diputació en l’àrea de bombers, que és part del “paquet” de responsabilitats que té el diputat de residus, medi ambient i altres herbes, a qui tots coneixem. A aquest assessor, en canvi, no el coneix cap bomber, com ha transcendit a tot el país per la denúncia d’un programa de televisió. 

No em assessores, per favor, i dedica aquestes despeses a pal·liar els problemes que l’estafa bancària estan provocant en tantes i tantes famílies del poble, i que el PP no està sabent ni tan sols començar a abordar. 

Mª Jesús Ruiz Vidal. Portaveu del Grup Municipal Compromís per Santa Pola.

 ————————————-

Otra más del PP. Puestos de “asesores” tan hereditarios como la monarquía. 

Ya hemos denunciado en diversas ocasiones el mantenimiento de un elevado número de “asesores” municipales del PP, mientras los trabajadores y los parados lo están pasando mal. Ni está claro el beneficio que reporta su trabajo al pueblo, ni asesoran de nada, ni están formados para las funciones que se supone que tiene el puesto que ocupan, ni hay el menor proceso de selección objetiva, y su permanencia nos obliga a un gasto de más de 190.000 € anuales, que podrían utilizarse para otros fines sociales necesarios, si no imprescindibles. 

Ahora uno de ellos, el que teóricamente ocupa el puesto de jefe de compras, se jubila. ¿Cómo sustituirán a una persona tan imprescindible para el funcionamiento del ayuntamiento? Muy fácil: que le sustituya su hijo. Como enla monarquía. Eslegal, sí. Pero ¿es moral? 

En primer lugar, un puesto de jefe de compras no debería ocuparlo un asesor sin más mérito que ser del partido que gobierna. Debería de ser un puesto de trabajo para un funcionario elegido por medio de un procedimiento selectivo. 

En segundo lugar, para ser jefe de compras de un Ayuntamiento, se tienen que tener conocimientos de administración y gestión financiera, que ni poseía el padre, ni posee el hijo. 

Ambas razones son suficientes para invalidar moralmente esa elección a dedo, que no tiene fundamento ni justificación, y menos cuando nunca el equipo de gobierno ha podido demostrar que la existencia de ese puesto de trabajo suponga el ahorro de los 3034 euros mensuales que supone el gasto para el ayuntamiento de su nómina, incluidos los pagos de su seguridad social. 

Tal vez sea un tema de “calma tensa” que nosotros no podemos analizar. O quizá es que todo esto, como en otros sitios, sea un puesto característico de una familia en concreto, para el que haya que tener unos genes determinados sin los cuales no tienen cabida otras personas con formación más adecuada para desempeñar ese trabajo. ¿Celebrarán la iniciación del flamante asesor de alguna manera tradicional, como hace el PP en otros lugares? 

Y ya que hablamos de “asesores”, quizá puedan informar al pueblo de Santa Pola cuáles son los méritos para serlo y las funciones o tareas del “asesor” que han puesto en la diputación en el área de Bomberos, que es parte del “paquete” de responsabilidades que tiene el diputado de residuos, medio ambiente y otras hierbas, a quien todos conocemos. A este asesor, en cambio, no le conoce ningún bombero, como ha trascendido a todo el país por la denuncia de un programa de televisión. 

No me asesores, por favor, y dedica esos gastos a paliar los problemas que la estafa bancaria están provocando en tantas y tantas familias del pueblo, y que el PP no está sabiendo ni tan siquiera empezar a abordar. 

Mª Jesús Ruiz Vidal. Portavoz del Grupo Municipal Compromís per Santa P