Al nucli urbà de Santa Pola veiem que existeixen solars sense ús, vivendes deshabitades en ruïnes, edificis que es començaren fa anys i la construcció dels quals es va aturar, edificis inacabats on gran part dels pisos són dels bancs, i altres immobles deshabitats i sense ús tal volta per litigis o desacords amb la propietat. Podríem posar molts exemples, perquè tots tenim coneixement d’aquests llocs.

Pensem que l’ajuntament hauria d’interessar-se per la situació de cadascú d’ells, per a veure si arribant a acords amb els propietaris o propietàries es poguera promoure construcció de vivendes protegides, lloguers socials, o fins i tot per a poder acabar-los de construir i oferir-los a les famílies que els necessiten com a pisos de preu lliure, però amb un import assequible.

També hauríem de saber quines propietats, en aquestos moments invendibles, té cada banc, per a veure si mitjançant acords amb organismes estatals o comunitaris de la vivenda, es puguera portar a terme una compra massiva a baix preu per a aquests fins.

És pel que hem sol.licitat a l’Ajuntament que es faça un inventari de solars sense ús, vivendes deshabitades en ruïnes i edificis en l’obra aturada des de fa anys, i vivendes dels bancs en venta i el seu preu, per a que els serveis tècnics i econòmics municipals informen de les distintes accions que puguera realitzar l’ajuntament per a promoure vivendes protegides o de lloguer social en aquestes ubicacions, així com les facilitats que puguerem aconseguir d’organismes estatals o comunitaris de la vivenda, tant per a facilitar allò esmentat anteriorment com per a fer una compra als bancs,  sempre arribant a acords en els propietaris.

———————————————————————————————————————————————

En el núcleo urbano de Santa Pola vemos que existen solares sin uso, viviendas deshabitadas en ruinas, edificios que se empezaron hace años y cuya  construcción se detuvo, edificios inacabados donde gran parte de los pisos son de los bancos, y otros inmuebles deshabitados y sin uso tal vez por litigios o desacuerdos con la propiedad. Podríamos poner muchos ejemplos, porque todos tenemos conocimiento de estos sitios.

Pensamos que el ayuntamiento debería interesarse por la situación de cada uno de ellos, para ver si llegando a acuerdos con los propietarios o propietarias se pudiera promover construcción de viviendas protegidas, alquileres sociales, o incluso para poder acabarlos de construir y ofrecérselos a las familias que los necesitan como pisos de precio libre, pero con un importe asequible.

También deberíamos saber qué propiedades, en estos momentos invendibles, tiene cada banco, para ver si por medio de acuerdos con organismos estatales o comunitarios de la vivienda se pudiera llevar a cabo hacer una compra masiva a bajo precio para estos fines.

Es por lo que hemos solicitado al Ayuntamiento que se haga un inventario de solares sin uso, viviendas deshabitadas en ruinas y edificios con la obra parada desde hace años, y viviendas de los bancos en venta y su precio, para que los servicios técnicos y económicos municipales informen de las distintas acciones que pudiera realizar el ayuntamiento para promover viviendas protegidas o de alquiler social en estas ubicaciones, así como las facilidades que pudiéramos conseguir de organismos estatales o comunitarios de la vivienda, tanto para facilitar lo mencionado anteriormente como para hacer una compra a los bancos, siempre llegando a acuerdos en los propietarios.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu del Grup Municipal