en castellano

Compromís per Santa Pola i Esquerra Unida presentaran al Ple ordinari del mes de març una moció per a instar a la Generalitat Valenciana a que modifique la Llei 14/2010 de 3 de desembre d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics. Esta llei permet que determinats locals, com ara pubs, bars, discoteques o cafeteries, puguen emetre música gravada, però no permet actuacions musicals en directe.

El problema és que la Llei resulta molt restrictiva i permet que un local puga ser denunciat i, fins i tot, multat per oferir alguna actuació musical en directe malgrat tindre permesa l’emissió de música gravada i respectant el volum permès. Esta Llei posa límits a la música i la transforma en un motiu d’il·legalitat, provocant que nous músics, formacions i corrents musicals tinguen dificultats per a donar-se a conèixer. A més, frena el poder cultural de bars, pubs o discoteques i limita la possibilitat de que es puguen constituir en un motor cultural i turístic important a municipis com el nostre.

Nombrosos col·lectius i plataformes com “¡Queremos tocar!” han mostrat el seu rebuig a esta legislació i han demanat que es modifique mitjançant campanyes en mitjans de comunicació i xarxes socials. Estes campanyes ja han sigut efectives en llocs com Astúries, on el govern s’ha compromès a modificar la Llei; Castella i Lleó, on una modificació en este sentit va entrar en vigor el passat 1 de gener de 2015; i a Barcelona, on l’Ajuntament acaba d’anunciar el canvi en la normativa municipal per “blindar” les actuacions en directe.

No es tracta que els locals puguen fer més soroll, ni que amplien els seus horaris o incomplisquen normes d’aforament o seguretat, sinó que no es discrimine ni es considere il·legal la música en directe, i que un local amb llicència per emetre música gravada puga emetre música en directe dins dels límits acústics de la seua llicència, facilitant la promoció i el desenvolupament dels nostres grups de música locals.




——————————————————

Compromís per Santa Pola y Esquerra Unida presentarán en el Pleno ordinario del mes de marzo una moción para instar a la Generalitat Valenciana a que modifique la Ley 14/2010 de 3 de diciembre de Espectáculos Públicos, Actividades Recreativas y Establecimientos Públicos. Esta ley permite que determinados locales, como pubs, bares, discotecas o cafeterías, puedan emitir música grabada, pero no permite actuaciones musicales en directo.

El problema es que la Ley resulta muy restrictiva y permite que un local pueda ser denunciado, e incluso multado, por ofrecer alguna actuación musical en directo pese a tener permitida la emisión de música graba y respetando el volumen permitido. Esta Ley pone límites a la música y la transforma en un motivo de ilegalidad, provocando que nuevos músicos, formaciones y corrientes musicales tengan dificultades para darse a conocer. Además, frena el poder cultural de bares, pubs o discotecas y limita la posibilidad de que se puedan constituir en un motor cultural y turístico importante en municipios como el nuestro.

Numerosos colectivos y plataformas como “¡Queremos tocar!” han mostrado su rechazo a esta legislación y han pedido que se modifique mediante campañas en medios de comunicación y redes sociales. Estas campañas ya han sido efectivas en lugares como Asturias, donde el gobierno se ha comprometido a modificar la Ley; Castilla y León, donde una modificación en este sentido entró en vigor el pasado 1 de enero de 2015; y en Barcelona, donde el Ayuntamiento acaba de anunciar el cambio en la normativa municipal para “blindar” las actuaciones en directo.

No se trata de que los locales puedan hacer más ruido, ni que amplíen sus horarios o incumplan normas de aforo o seguridad, sino que no se discrimine ni se considere ilegal la música en directo, y que un local con licencia para emitir música grabada pueda emitir música en directo dentro de los límites acústicos de su licencia, facilitando la promoción y el desarrollo de nuestros grupos de música locales.