en castellano

El passat divendres 29 de gener, el Ple de l’Ajuntament de Santa Pola va aprovar per unanimitat la moció presentada per Compromís i Esquerra Unida que demanava la retirada de la placa commemorativa de l’Agència de Mediació per a la Integració i la Convivència Social “AMICS” (carrer Espoz y Mina, 55), on apareix el nom de Rafael Blasco, ex alt càrrec del Partit Popular condemnat per corrupció. En esta mateixa moció, també demanàvem que el dia que es posara en funcionament qualsevol espai públic, no se celebraren inauguracions ni es col·locaren distintius fent referència a càrrecs públics.

Rafael Blasco va formar part del govern socialista de Joan Lerma i dels governs populars d’Eduardo Zaplana, José Luis Olivas (també imputat), Francisco Camps i Alberto Fabra. El passat juny va ser condemnat a 6 anys de presó pel “cas cooperació” pel desviament de 1,6 milions d’euros destinats a projectes de cooperació en Nicaragua. Estos diners van acabar en la compra d’immobles de luxe a la ciutat de València.

Des de Compromís per Santa Pola celebrem este pas endavant en qualitat democràtica donat per l’Ajuntament, que posa en valor l’esforç de tota la ciutadania per invertir en espais i serveis públics que milloren el benestar de totes les persones, sense caure en els personalismes de temps passats, i també perquè ahir, 2 de febrer, vam començar a tancar les ferides que ha deixat la corrupció a casa nostra retirant la infame placa de Rafael Blasco.

——————————————————————————

El pasado viernes 29 de enero, el Pleno del Ayuntamiento de Santa Pola aprobó por unanimidad la moción presentada por Compromís y Esquerra Unida que pedía la retirada de la placa conmemorativa de la Agencia de Mediación por la Integración y la Convivencia Social “AMICS” (calle Espoz y Mina, 55), donde aparece el nombre de Rafael Blasco, ex alto cargo del Partido Popular condenado por corrupción. En esta misma moción, también pedíamos que el día que se pusiera en funcionamiento cualquier espacio público, no se celebraran inauguraciones ni se colocaran distintivos haciendo referencia a cargos públicos.

Rafael Blasco formó parte del gobierno socialista de Joan Lerma y de los gobiernos populares de Eduardo Zaplana, José Luis Olivas (también imputado), Francisco Camps y Alberto Fabra. El pasado junio fue condenado a 6 años de prisión por el “caso cooperación” por la desviación de 1,6 millones de euros destinados a proyectos de cooperación en Nicaragua. Este dinero acababa en la compra de inmuebles de lujo en la ciudad de Valencia.

Desde Compromís per Santa Pola celebramos este paso adelante en calidad democrática dado por el Ayuntamiento, que pone en valor el esfuerzo de toda la ciudadanía por invertir en espacios y servicios públicos que mejoren el bienestar de todas las personas, sin caer en los personalismos de tiempos pasados, y también porque ayer, 2 de febrero, empezamos a cerrar las heridas que ha dejado la corrupción en nuestra casa retirando la infame placa de Rafael Blasco.