Foto candidat alcaldiaLa regidoria de Sostenibilitat té el propòsit de difondre públicament la transcendència que té per a la ciutadania el respecte de la legalitat urbanística.

Amb tota certesa, la causa que origina la presentació d’un major nombre de queixes i denúncies veïnals és l’absència de respecte a la legalitat urbanística per part d’un nombre considerable de persones i la impunitat amb què aquestes persones actuen. En nombroses queixes hem tingut ocasió de comprovar com els responsables públics municipals van iniciar expedients sancionadors que mai no concloïen. Si finalment els portaven a terme, posteriorment no s’executaven les seues resolucions.

En aquest moment l’ajuntament de Santa Pola té molts expedients oberts, i altres tants tramitant-se i en estudi. Pensem que hi ha hagut falta total de control i passivitat pel que fa a la disciplina urbanística legislada municipalment que ha permès tot tipus d’abusos i irregularitats, i que ha tingut com a conseqüència el vertader caos urbanístic que actualment patim.

La legislació vigent indica quins són els passos que s’han de donar per a realitzar qualsevol tipus d’actuació urbanística. A més a més, els serveis tècnics municipals del departament d’urbanisme de l’ajuntament ajuden i donen consell a les persones que ho demanen.

Totes les obres, menors o majors, han de tindre una llicència municipal que es demana al departament d’urbanisme de l’ajuntament. I a més a més, totes les obres majors han d’anar en un projecte signat per un tècnic autoritzat i que s’adapte a la normativa urbanística vigent.

Els canvis en la política urbanística que s’aplicaran des d’ara endavant perseguiran, primer, la restitució de la legalitat en cadascun dels expedients oberts amb les conseqüències corresponents. I, segon, informar a la ciutadania de quins són els passos que s’han de seguir sempre que es vulga fer una reforma, ampliació, enderrocament o qualsevol tipus d’actuació urbanística legislada. Per això es publicarà a la web municipal l’ordenança reguladora com a primer pas informatiu.

Alejandro Escalada Villanueva
Regidor de Sostenibilitat, Territori, Medi Ambient i Ecoparcs.
—–

Una nueva política urbanística. Todas las obras, menores y mayores, necesitan licencia municipal.

La concejalía de Sostenibilidad tiene el propósito de difundir públicamente la trascendencia que tiene para la ciudadanía el respeto de la legalidad urbanística.

Con toda certeza, la causa que origina la presentación de un mayor número de quejas y denuncias vecinales es la ausencia de respeto a la legalidad urbanística por parte de un considerable número de personas y la impunidad con que estas personas actúan. En numerosas quejas hemos tenido ocasión de comprobar cómo los responsables públicos municipales iniciaron expedientes sancionadores que nunca concluían. Si finalmente los llevaban a cabo, posteriormente no se ejecutaban sus resoluciones.

En este momento el ayuntamiento de Santa Pola tiene muchos expedientes abiertos, y otros tantos tramitándose y en estudio. Pensamos que ha habido falta total de control y pasividad en cuanto a la disciplina urbanística legislada municipalmente que ha permitido todo tipo de abusos e irregularidades, y que ha tenido como consecuencia el verdadero caos urbanístico que actualmente padecemos.

La legislación vigente indica cuáles son los pasos que deben darse para realizar cualquier tipo de actuación urbanística. Además, los servicios técnicos municipales del departamento de urbanismo del ayuntamiento ayudan y dan consejo a las personas que lo piden.

Todas las obras, menores o mayores, deben tener una licencia municipal que se pide en el departamento de urbanismo del ayuntamiento. Y además, todas las obras mayores deben ir en un proyecto firmado por un técnico autorizado y que se adapte a la normativa urbanística vigente.

Los cambios en la política urbanística que se aplicarán desde ahora perseguirán, primero, la restitución de la legalidad en cada uno de los expedientes abiertos, con las consecuencias correspondientes. Y, segundo, informar a la ciudadanía de cuáles son los pasos que se deben seguir siempre que se quiera hacer una reforma, ampliación, derribo o cualquier tipo de actuación urbanística legislada. Por eso se publicará en la web municipal la ordenanza reguladora como primer paso informativo.

Alejandro Escalada Villanueva
Concejal de Sostenibilidad, Territorio, Medio Ambiente y Ecoparques.