en castellano

S’acostuma classificar els partits o coalicions polítiques per les característiques que més els defineixen. Els podem veure com a ecologistes, nacionalistes, conservadors, etc., però poques vegades els diferenciem per la seua defensa de què els recursos i serveis bàsics siguen gestionats públicament, o que els partits siguen partidaris de què es contracten empreses privades per a aquesta gestió. I és una diferenciació molt important.

Estem veient cada dia com a tots els nivells les administracions contracten obres que, si donen beneficis, s’adjudiquen a la empresa privada, i si donen pèrdues ha d’assumir-les l’administració. O, si són serveis, si no son rentables, al final és l’administració la que d’una forma o altra paga. Les empreses sempre guanyen, perquè eixe es el seu objectiu, i està estipulat en els contractes que tinguen benefici.

En el cas de Santa Pola, al llarg de la nostra etapa democràtica, hem vist com els dos partits fins ara més votats han anat privatitzant gran part dels serveis i treballs municipals. La gestió de l’aigua, clavegueram, brossa, neteja, platges, cobraments ordinaris i executius, etc., està a càrrec d’empreses privades.

De la mateixa forma que en àmbits superiors, Compromís considera que la sanitat, educació, energia, i serveis socials han de ser públics, en l’àmbit local també considerem que l’ajuntament hauria de recuperar la gestió directa de tots els serveis que ara estan privatitzats, en el moment que es puga fer-ho.

I encara que ens plantejàrem la possibilitat de rescat quan calga renovar els contractes, som conscients que en aquests moments recuperar les gestions privatitzades és inviable per al nostre consistori.

Per al futur, de la mateixa manera que hem votat negativament a totes les privatitzacions quan hem hagut de fer-ho, no en propiciarem cap altra.

I ho diem perquè mes endavant, els privatitzadors, si governaren, ens voldrien convèncer que la gestió del càmping de 40 places que volen fer en el Cap, de la piscina coberta, quan l’acaben, o de qualsevol altra instal·lació al servei del públic, haurien de ser de gestió privada.

Considerem que els nostres treballadors i treballadores, siguen funcionaris o laborals, són capaços de realitzar dignament qualsevol de les tasques privatitzades, i que cada privatització ha sigut una pèrdua de confiança en la seua productivitat, rendiment i responsabilitat, a més a més d’una pèrdua econòmica.

Foto candidat alcaldia
———————————————————————————————————————————————-

Se suele clasificar los partidos o coaliciones políticas por las características que más les definen. Los podemos ver como ecologistas, nacionalistas, conservadores, etc., pero pocas veces los diferenciamos por su defensa de que los recursos y servicios básicos sean gestionados públicamente, o que los partidos sean partidarios de que se contraten empresas privadas para esta gestión. Y es una diferenciación muy importante.

Estamos viendo cada día cómo a todos los niveles las administraciones contratan obras que, si dan beneficios, se adjudican a la empresa privada, y si dan pérdidas debe asumirlas la administración. O, si son servicios, si no son rentables, al final es la administración la que de una forma u otra paga. Las empresas siempre ganan, porque ese es su objetivo, y está estipulado en los contratos que tengan beneficio.

En el caso de Santa Pola, a lo largo de nuestra etapa democrática, hemos visto cómo los dos partidos hasta ahora más votados han ido privatizando gran parte de los servicios y trabajos municipales. La gestión del agua, alcantarillado, basura, limpieza, playas, cobros ordinarios y ejecutivos, etc., está a cargo de empresas privadas.

De la misma forma que en ámbitos superiores, Compromís considera que la sanidad, educación, energía, y servicios sociales deben ser públicos, en el ámbito local también consideramos que el ayuntamiento debería recuperar la gestión directa de todos los servicios que ahora están privatizados, en el momento en que se pueda hacerlo.

Y aunque nos planteáramos la posibilidad de rescate cuando haya que renovar los contratos, somos conscientes de que en estos momentos recuperar las gestiones privatizadas es inviable para nuestro consistorio.

Para el futuro, de la misma manera que hemos votado negativamente a todas las privatizaciones cuando hemos tenido que hacerlo, no propiciaremos ninguna otra.

Y lo decimos porque más adelante, los privatizadores, si gobernaran, nos querrían convencer de que la gestión del camping de 40 plazas que quieren hacer en el Cabo, de la piscina cubierta, cuando la terminen, o de cualquier otra instalación al servicio del público, deberían ser de gestión privada.

Consideramos que nuestros trabajadores y trabajadoras, sean funcionarios o laborales, son capaces de realizar dignamente cualquiera de las tareas privatizadas, y que cada privatización ha sido una pérdida de confianza en su productividad, rendimiento y responsabilidad, además de una pérdida económica.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu Grup Municipal.