Les instal·lacions de l’anomenat cableski, o, com s’anuncia en grans lletres en els cartells de l’entrada i de la part posterior, “Uback water and snow shredding park”, al costat mateix del Parc natural de les Salines de Santa Pola, semblen abandonades: hi ha restes de materials d’obra (palets, cairons, rajoles, contenidors mig plens de sorra, canonades), rampes de les instal·lacions fora del seu lloc, aigua bruta estancada en una de les dues basses, plantes silvestres molt grans crescudes per tot arreu, tancament amb cadenats de totes les portes, excepte una de les principals que donen al carrer, que només té un fil de ferro per tota seguretat, amb el consegüent perill d’actes vandàlics a l’interior, etc.

El xicotet parc a l’esquerra de les instal·lacions segons mirem cap a les Salines també està completament abandonat i deteriorat pels elements naturals. Sembla que ningú se’n recorda de la seua existència.

La marquesina de l’autobús ha quedat empresonada entre la tanca de les instal·lacions i la vorera, i no pensem que cap empresa estiga interessada en anunciar-s’hi, malgrat l’’xistència de panells amb aquesta finalitat.

Si tan important era ocupar amb una instal·lació visualment tan agressiva uns terrenys públics que ara estan tancats al públic, i sense que ningú puga gaudir-ne, no s’entén que ara el que se’ns va vendre com que havia de ser un parc esportiu i lúdic per a la joventut estiga fefaentment abandonat i sense indicis que es vaja a posar en funcionament en data pròxima, de probable major afluència de visitants, com, per exemple, la Setmana Santa, o fins i tot el proper estiu.
No s’entén, tampoc, la facilitat amb què l’equip de govern ha deixat que l’empresa concessionària tancara els terrenys públics sense que se’ls donara un ús immediat, constant i a l’abast de tota la població de Santa Pola.

Hi ha algun problema amb la qualitat de l’aigua, la seua disponibilitat o la salinitat de la mateixa? Està l’empresa a la qual s’han cedit els terrenys encara interessada en seguir amb l’explotació?

Per tot allò, hem demanat que se’ns informe sobre la situació jurídica i pràctica actual d’aquestes instal·lacions privades aparentment abandonades situades en terrenys públics, i que s’actue com calga per a posar el parc en funcionament, o si no és possible, per a desmuntar-lo. Així mateix, el poble té dret a què s’actue sobre els voltants, i especialment el xicotet parc d’al costat, per a agençar-los i que el veïnat puga gaudir-ne.

2015-03-04 11.53.33

———————————————————————————————————————————————-
Las instalaciones del llamado cableski, o, como se anuncia en grandes letras en los carteles de la entrada y de la parte posterior, “Uback water and snow shredding park”, al lado del parque natural de las Salinas de Santa Pola, parecen abandonadas: hay restos de materiales de obra (palés, baldosas, azulejos, contenedores medio llenos de arena, tuberías), rampas de las instalaciones fuera de su sitio, agua sucia estancada en una de las dos balsas, plantas silvestres muy grandes crecidas por todas partes, cierre con candados de todas las puertas, excepto una de las principales que dan a la calle, que sólo tiene un alambre por toda seguridad, con el consiguiente peligro de actos vandálicos en el interior, etc.

El parquecito a la izquierda de las instalaciones según miramos hacia las Salinas, también está completamente abandonado y deteriorado por los elementos naturales. Parece que nadie se acuerda de su existencia.

La marquesina del autobús ha quedado aprisionada entre la valla de las instalaciones y la acera, y no pensamos que ninguna empresa esté interesada en anunciarse, a pesar de la existencia de paneles con este fin.

Si tan importante era ocupar con una instalación visualmente tan agresiva unos terrenos públicos que ahora están cerrados al público, y sin que nadie pueda disfrutar de ella, no se entiende que ahora lo que se nos vendió como que tenía que ser un parque deportivo y lúdico para la juventud esté fehacientemente abandonado y sin indicios de que se vaya a poner en funcionamiento en fecha próxima, de probable mayor afluencia de visitantes, como, por ejemplo, la Semana Santa, o incluso el próximo verano.
No se entiende, tampoco, la facilidad con que el equipo de gobierno ha dejado que la empresa concesionaria cerrara los terrenos públicos sin que se les diera un uso inmediato, constante y al alcance de toda la población de Santa Pola.

¿Hay algún problema con la calidad del agua, su disponibilidad o la salinidad de la misma? ¿Está la empresa a la que se han cedido los terrenos aún interesada en seguir con la explotación?
Por todo ello, hemos pedido que se nos informe sobre la situación jurídica y práctica actual de estas instalaciones privadas aparentemente abandonadas situadas en terrenos públicos, y que actúe como sea necesario para poner el parque en funcionamiento, o si es posible, para desmontarlo. Asimismo, el pueblo tiene derecho a que se actúe sobre los alrededores, y especialmente el pequeño parque de al lado, para acondicionar los mismos y que el vecindario pueda disfrutar.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu del Grup Municipal