Entenem que és necessària la renovació dels contenidors i papereres, però pels informes tècnics sabem que aquesta renovació que se’ns presenta com un regal forma part de l’obligat manteniment per part de l’empresa privada que gestiona la recollida de brossa de Santa Pola de tot el material necessari per al correcte tractament dels residus del poble. En la mateixa línia anava el caràcter negatiu de l’informe d’intervenció.

D’altra banda l’empresa no ha complit encara amb la dotació d’algunes de millores previstes en la licitació. Ja en 2007 Compromís va sol·licitar la renovació de papereres del poble. Les que s’han anat trencant no s’han reposat. Ja en aquell moment s’hauria d’haver fet un estudi de viabilitat de la necessària reposició de tot el material que s’anava deteriorant.

Urbaser mai ha estat sancionada malgrat les queixes, denúncies i escrits en contra. A més, en tenir ja fet el pla de finançament que suposa la renovació de contenidors i altre material, l’empresa gaudeix d’una posició favorable per a la pròxima licitació, ja que el deute s’inclouria en el nou plec de condicions.

El que pretén Compromís és el compliment del contracte amb Urbaser i defensar els interessos del municipi, deixant sempre oberta la possibilitat que siga la millor empresa possible la que s’ocupe de la neteja i el tractament dels nostres residus urbans.

IMG_20121019_145941

———————————————————————————————————————————————–

Entendemos que es necesaria la renovación de los contenedores y papeleras, pero por los informes técnicos sabemos que esta renovación que se nos presenta como un regalo forma parte del obligado mantenimiento por parte de la empresa privada que gestiona la recogida de basuras de Santa Pola de todo el material necesario para el correcto tratamiento de los residuos del pueblo. En la misma línea iba el carácter negativo del informe de intervención.

Por otra parte la empresa no ha cumplido todavía con la dotación de algunas de las mejoras previstas en la licitación. Ya en 2007 Compromís solicitó la renovación de las papeleras del pueblo. Las que se han ido rompiendo no se han repuesto. Ya en aquel momento se debería haber hecho un estudio de viabilidad de la necesaria reposición de todo el material que iba deteriorando.

Urbaser nunca ha sido sancionada a pesar de las numerosas quejas, denuncias y escritos en su contra. Además, al tener ya hecho el plan de financiamiento que supone la renovación de contenedores y otro material, la empresa disfruta de una posición favorable para la próxima licitación, ya que la deuda se incluiría en el nuevo pliego de condiciones.

Lo que pretende Compromís es el cumplimiento del contrato con Urbaser y defender los intereses del municipio, dejando siempre abierta la posibilidad de que sea la mejor empresa posible la que se ocupe de la limpieza y el tratamiento de nuestros residuos urbanos.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu del Grup Municipal