El dia 28 de novembre de 2014, el Ple va aprovar per unanimitat la moció proposada pel nostre grup municipal a l’Ajuntament de Santa Pola amb motiu del Dia Internacional de l’Acció contra la SIDA.

Aquests són els acords:

PRIMER.- Continuar recolzant i donant suport incondicional tant a les persones amb VIH com a les famílies d’aquestes creant un pla local que contemple les  seues necessitats  amb un servei bàsic de recolzament.

SEGON.– Incrementar la promoció de campanyes d’informació, sensibilització i no discriminació permanents dirigides a tota la població i especialment als joves, que insten a la ciutadania a utilitzar instruments profilàctics preventius i conscienciar sobre la necessitat de fer-se la prova de detecció ja que un diagnòstic precoç del VIH assegura una millor qualitat de la salut i abarateix els costos sanitaris.

TERCER.– Estudiar la consignació d’aplicació pressupostària suficient per poder desenvolupar els punts anteriors al pressupost 2015.

QUART.- Donar compte d’aquest acord a les persones i grups d’interessats, com associacions de familiars d’afectats i les ONGs implicades en la lluita contra VIH/Sida que figuren al programa de prevenció de la Generalitat Valenciana.

———————————————————————————————————————————————–

El día 28 de noviembre de 2014, el Pleno aprobó por unanimidad la moción propuesta por nuestro grupo municipal en el Ayuntamiento de Santa Pola con motivo del Día Internacional de la Acción contra el SIDA.

Estos son los acuerdos:

PRIMERO.- Continuar apoyando y dando apoyo incondicional tanto a las personas con VIH como a las familias de éstas creando un plan local que contemple sus necesidades con un servicio básico de apoyo.

SEGUNDO.- Incrementar la promoción de campañas de información, sensibilización y no discriminación permanentes dirigidas a toda la población y especialmente a los jóvenes, que insten a la ciudadanía a utilizar instrumentos profilácticos preventivos y concienciar sobre la necesidad de hacerse la prueba de detección ya que un diagnóstico precoz del VIH asegura una mejor calidad de la salud y abarata los costes sanitarios.

TERCERO.- Estudiar la consignación de aplicación presupuestaria suficiente para poder desarrollar los puntos anteriores en el presupuesto de 2015.

CUARTO.- Dar cuenta de este acuerdo a las personas y grupos de interesados, como asociaciones de familiares de afectados y las ONGs implicadas en la lucha contra el VIH/Sida que figuran en el programa de prevención de la Generalitat Valenciana.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu del Grup Municipal