A diferents punts de la Serra de Santa Pola s’està produint una degradació de massa forestal que està afectant a diferents espècies del nostre entorn. Apareixen secs tant pins com garrofers o llentiscles de manera localitzada, pel que pensem que a més de la sequera i la processionària hi ha alguna altra causa que està produint aquesta degradació. Alguns dels pins morts s’han assecat de baix a dalt com quan actuen les “barrines” (cucs). D’altres s’assequen per altres causes o es veuen solcs com fets per “taladros” o tomicus (escarabats). Ens pareix urgent i peremptòria l’actuació en aquest sentit.

D’altra banda, ja hem denunciat en diverses ocasions la proliferació d’espècies vegetals invasores deguda probablement a abocaments incontrolats de restes de poda. Per exemple, en la bifurcació del camí d’entrada al paratge Meleja i la Serra de Santa Pola hi ha una gran condensació de cactus no autòctons que pertanyen a una espècie molt invasiva. Considerem que és obligació de les institucions públiques preservar la flora autòctona i evitar la seua desaparició a causa de la invasió d’espècies foranes.

En el ple del mes d’octubre passat aprovàrem el pla de protecció de la ribera de la mar contra la contaminació, però no tenim constància que existisca un pla ni tan sols en estat de projecte per a la serra. Per tant hem tornat a sol·licitar que se’ns informe en quina fase es troba el necessari pla de prevenció, seguiment i actuació davant els riscos mediambientals per a la Serra de Santa Pola, i que si ja s’ha fet alguna cosa, se’ns facilite. El 30 de juliol de 2014 vam demanar que es reunira el Consell de medi ambient, que és l’òrgan que ha de resoldre aquesta problemàtica, però sense cap resultat ni resposta.

———————————————————————————————————————————————-

 

En diferentes puntos de la Sierra de Santa Pola se está produciendo una degradación de masa forestal que está afectando a diferentes especies de nuestro entorno. Aparecen secos tanto pinos como algarrobos o lentiscos de manera localizada, por lo que pensamos que además de la sequía y la procesionaria hay alguna otra causa que está produciendo esta degradación. Algunos de los pinos muertos se han secado de abajo hacia arriba como cuando actúan las “barrinas” (gusanos). Otros se secan por otras causas o se ven surcos como hechos por “taladros” o Tomicus (escarabajos). Nos parece urgente y perentoria la actuación en este sentido.

Por otra parte, ya hemos denunciado en varias ocasiones la proliferación de especies vegetales invasoras debida probablemente a vertidos incontrolados de restos de poda. Por ejemplo, en la bifurcación del camino de entrada al paraje Meleja y la Sierra de Santa Pola hay una gran condensación de cactus no autóctonos que pertenecen a una especie muy invasiva. Consideramos que es obligación de las instituciones públicas preservar la flora autóctona y evitar su desaparición debida a la invasión de especies foráneas.

En el pleno del mes de octubre aprobamos el plan de protección de la ribera del mar contra la contaminación, pero no tenemos constancia de que exista un plan ni siquiera en estado de proyecto para la sierra. Por lo tanto hemos vuelto a solicitar que se nos informe en qué fase se encuentra el necesario plan de prevención, seguimiento y actuación ante los riesgos medioambientales para la Sierra de Santa Pola, y que si ya se ha hecho algo, se nos facilite. El 30 de julio de 2014 pedimos que se reuniera el Consejo de medio ambiente, que es el órgano que ha de resolver esta problemática, pero sin ningún resultado ni respuesta.

Alejandro Escalada Villanueva, portaveu del Grup Municipal

IMG-20141029-WA0007 IMG-20141029-WA0010 IMG-20141029-WA0016 IMG-20141029-WA0014