Any rere any hem insistit que en les dates adequades de l’hivern l’Ajuntament de Santa Pola organitze una replantació popular en la Serra de Santa Pola i mantinga adequadament allò plantat fins que els plantons puguen desenvolupar-se per ells mateixos.

Som capaços de fer inversions en la Serra de Santa Pola dotant-la de bancs de fusta per als que no es preveu manteniment i de panels d’informació on mai s’ha exposat cap cartell.

També som capaços de fer una gran inversió com la que s’està duent a terme en aquestos moments al costat del Far, que té com a resultat per a la Serra de Santa Pola un gran impacte ambiental.

Però no arribem a aconseguir que l’Ajuntament de Santa Pola organitze un dia cada any dur a terme una replantació popular on participen totes les famílies que ho vulguen, i intentar mantindre eixos plantons joves fins que es puguen desenvolupar per ells mateixos. Quan s’ha fet una activitat de aquest tipus, allò plantat s’ha abandonat a la seua sort. Enguany ens sembla especialment important per la sequera que tota la nostra terra ha patit i segueix patint.

Les contades vegades que s’ha realitzat una replantació popular hem comprovat la gran acceptació que ha tingut, i què bé s’ho han passat els xiquets i xiquetes amb les seues famílies treballant la terra.

Hem fet aquesta petició a l’ajuntament perquè no ens ocorrèga com altres anys, que, o no es retiren els plantons dels vivers, o es queden en les nostres instal·lacions de jardineria.

———————————————————————————————————————————————-

Año tras año hemos insistido en que en las fechas adecuadas de invierno del Ayuntamiento de Santa Pola organice una replantación popular en la Sierra de Santa Pola y mantenga adecuadamente lo plantado hasta que los plantones puedan desarrollarse por sí mismos.

Somos capaces de hacer inversiones en la Sierra de Santa Pola dotándola de bancos de madera para los que no se prevé mantenimiento y de paneles de información donde nunca se ha expuesto ningún cartel.

También somos capaces de hacer una gran inversión como la que se está llevando a cabo en estos momentos junto al Faro, que tiene como resultado para la Sierra de Santa Pola un gran impacto ambiental.

Pero no llegamos a conseguir que el Ayuntamiento de Santa Pola organice un día cada año llevar a cabo una replantación popular donde participan todas las familias que lo deseen, e intentar mantener esos plantones jóvenes hasta que se puedan desarrollar por sí mismos. Cuando se ha hecho una actividad de este tipo, lo plantado se ha abandonado a su suerte. Este año nos parece especialmente importante por la sequía que toda nuestra tierra ha sufrido y sigue sufriendo.

Las contadas veces que se ha realizado una replantación popular hemos comprobado la gran aceptación que ha tenido, y qué bien se lo han pasado los niños y niñas con sus familias trabajando la tierra.

Hemos hecho esta petición al ayuntamiento para que no nos ocurra como otros años, que, o no se retiran los plantones de los viveros, o se quedan en nuestras instalaciones de jardinería.

Federico Zaragoza Alberich, portaveu del Grup Municipal