Tothom sap que el nostre municipi té una gran riquesa arqueològica. Encara que insuficientment cuidada i conservada, i sense consignació pressupostària suficient per a la seua posada en valor, forma part del nostre patrimoni cultural i podria ser un valor turístic indubtable si es fera el necessari esforç públic per al seu desenvolupament.

Són de destacar el poblat greco-iber de la Picola i la vil·la romana del Palmerar. Just de l’altre costat de l’avinguda d’Elx s’estan movent terres per a construir la nova estació d’autobusos, amb benzineria inclosa. Encara que aquest terreny no està dins de la zona arqueològica protegida prevista en el pla general, pot amagar sota les capes de terra antigues restes arqueològiques de rellevància històrica.

Per això, hem sol·licitat que en les tasques de moviment de terres de l’empresa adjudicatària estiga present un especialista en arqueologia per a supervisar els moviments de terres i evitar que es perguen restes arqueològiques importants per al coneixement de la nostra història i com a font d’atracció de visitants.

———————————————————————————————————————————————

Todo el mundo sabe que nuestro municipio posee una gran riqueza arqueológica. Aunque insuficientemente cuidada y conservada, y sin consignación presupuestaria suficiente para su puesta en valor, forma parte de nuestro patrimonio cultural y podría ser un valor turístico indudable si se hiciera el necesario esfuerzo público para su desarrollo.

Son de destacar el poblado greco-ibero de la Picola y la villa romana del Palmeral. Justo del otro lado de la avenida de Elche, se están moviendo tierras para construir la  nueva estación de autobuses, con gasolinera incluida. Aunque este terreno no está dentro de la zona arqueológica protegida prevista en el plan general, puede encerrar bajo las capas de tierra antiguos restos arqueológicos de relevancia histórica científico-técnico.

Por ello,  hemos solicitado que en las tareas de movimiento de tierras de la empresa adjudicataria esté presente un especialista en arqueología para supervisar los movimientos de tierras para evitar que se pierdan restos arqueológicos importantes para el conocimiento de nuestra historia y como fuente de atracción de visitantes.

Federico Zaragoza Alberich, portaveu del Grup Municipal