A casa per fer números fem el que ens han ensenyat: tant entra, tant puc gastar, tinc aquestes despeses fixes i altres variables, i així pressupostem grosso modo.

Als diners que ens entren per sous, ajudes, beques, etc., també els podem sumar els que ens deuen per algun treball realitzat i no cobrat o per alguns diners prestats. Si pensem un poc, abans de saber si comptem amb aquests, el primer que fem és preguntar a la persona que ens deu si pot pagar-nos, quan i com. I si no “entra” aquesta quantitat, no comptem amb ella. Per contra, qui compta amb aquests diners sense saber si els cobrarà, està creant una pèrdua.

Una cosa així li està passant a l’equip de govern de l’ajuntament de Santa Pola, que pensa que cobrarà més de 7 milions d’euros anteriors sense assegurar-se, i amb aquest pingüe capital quadra la comptabilitat municipal.

A Compromís ens sembla que s’està creant un dèficit molt perillós en els comptes locals i per això hem sol•licitat en nombroses ocasions que s’eliminen de la comptabilitat municipal els saldos de dubtós cobrament.

El concepte “dubtós cobrament” és “potser cobre, potser no”. El que es fa a l’ajuntament de Santa Pola és “encara que no ho vaja a cobrar, en lloc de donar-lo de baixa i netejar el paper, el fique dins de dubtós cobrament i qui vinga darrere -una possible nova corporació municipal sorgida de les urnes- que s’apanye “.

Així puc augmentar les quantitats que ingressaré i després al cap d’any ho arregle amb dubtós cobrament. Per saber el mal que fa només cal mirar quin percentatge es troba d’aquest dubtós cobrament. A més percentatge més incertesa, o en aquest cas més quantitat incobrable.

Que de gairebé 10 milions d’euros 7 són de dubtós cobrament i incobrable suposa dir que els diners que suposadament hi ha en efectiu en tresoreria no existeixen. No hi poden haver diners en un compte si no s’han ingressat. Si dels 3 que queden, 2 i mig són per pagar factures i queda mig, i si has d’ajustar i passar-li diners a l’ADL que no pot estar en negatiu, ens sembla que estem jugant amb foc.

Alejandro Escalada Villanueva. Regidor Compromís per Santa Pola.

–——————-

En casa para hacer números hacemos lo que nos han enseñado: tanto entra, tanto puedo gastar, tengo estos gastos fijos y otros variables, y así presupuestamos  grosso modo.

Al dinero que nos entra por sueldos, ayudas, becas, etc., también le podemos sumar lo que nos deben por algún trabajo realizado y no cobrado o por algún dinero prestado. Si  pensamos un poco, antes de saber si contamos con este, lo primero que hacemos es preguntar a la persona que nos debe si puede pagarnos, cuándo y cómo. Y si no va a “entrar” esa cantidad, no contamos con ella. Por el contrario, quien cuenta con esos dineros sin saber si los cobrará, está creando una pérdida.

Algo así le está pasando al equipo de gobierno del ayuntamiento de Santa Pola, que piensa que va a cobrar más de 7 millones de euros antiguos sin asegurarse, y con este pingüe capital cuadra la contabilidad municipal.

A Compromís le parece que se está creando un déficit muy peligroso en las cuentas locales y por eso hemos solicitado en numerosas ocasiones que se eliminen de la contabilidad municipal los saldos de dudoso cobro.

El concepto “dudoso cobro” es “a lo mejor cobro, a lo mejor no”. Lo que se hace en el  ayuntamiento de Santa Pola es “aunque no lo vaya a cobrar, en lugar de darlo de baja y limpiar el papel, lo meto dentro de dudoso cobro y el que venga detrás -una posible nueva corporación municipal surgida de las urnas- que se apañe”.

Así puedo aumentar las cantidades que digo que voy a ingresar y después a final de año lo arreglo con el dudoso cobro. Para saber el mal que se hace solo hay que mirar en qué porcentaje se encuentra este dudoso cobro. A más porcentaje más incertidumbre, o en este caso más cantidad incobrable.

Que de casi 10 millones de euros siete sean de dudoso cobro e incobrable supone decir que el  dinero que supuestamente hay en efectivo en tesorería no existe. No puede haber dinero en una cuenta si no se ha ingresado. Si de los 3 que quedan 2 y medio son para pagar facturas y  queda medio, y si has de ajustar y pasarle dinero a la ADL que no puede estar en negativo, nos parece que estamos jugando con fuego.

Alejandro Escalada Villanueva. Regidor Compromís per Santa Pola