minsk

Venim insistint al llarg d’esta legislatura que les despeses del pressupost municipal han de ser justificades i totalment necessàries. Pensem que no hi ha un control en determinades àrees i que s’està produint un malbaratament dels diners públics. Aquesta és una de les nostres tasques, la de fiscalització de la tasca de l’equip de govern, i quan considerem que les coses no es fan bé, és el nostre deure denunciar-les.

La primera tinent d’alcalde i la regidora de turisme se’n van al juliol a Minsk, Bielorússia, a acompanyar un grup de dansa de Santa Pola que actuarà al Festival Internacional de Dansa d’aquest país. La proposta de despesa de diners públics és de 2500 €.

Aquesta despesa ens sembla totalment innecessària i indecorosa, no creiem que aporte res ni a l’ajuntament  ni al turisme de Santa Pola. És de sentit comú que s’eviten aquests gastos quan tots els membres de la corporació municipal estem plantejant-nos a diari com ajudar a les persones víctimes d’una crisi econòmica, la solució de la qual s’ha estat i s’està injustament carregant sobre les esquenes de les persones més desfavorides.

Ja hem dit “NO”, i hem votat en contra moltes voltes, als gastos en fires de turisme per parèixer-nos excessius per als temps en què vivim, i pels nous mitjans tècnics de què disposem per a promoure l’arribada de persones d’altres ciutats o països al poble a passar les seues vacances, mitjans tècnics que haurien de valdre per a evitar despeses supèrflues.

Però aquest viatge a Bielorússia  no és fa ni tan sols per a assistir a una fira, sinó a un festival de dansa, sense dubte molt important per als participants i per al turisme del país receptor, però sense sentit per a dos membres de la corporació municipal de Santa Pola, que millor farien dedicant els diners previstos a qualsevol de les múltiples desigualtats socials pendents de solució, com una mostra més de la sensibilitat vers les persones necessitades que tota la corporació no només
ha de sentir, sinó també mostrar amb actes concrets i amb tot el respecte del món.

———————

Venimos insistiendo a lo largo de esta legislatura que los gastos del presupuesto municipal deben ser justificados y totalmente necesarios. Pensamos que no hay un control en determinadas áreas y que se está produciendo un despilfarro de dinero público. Ésta es una de nuestras tareas, la de fiscalización de la labor del equipo de gobierno, y cuando consideramos que las cosas no se hacen bien, es nuestro deber denunciarlas.

La primera teniente de alcalde y la concejala de turismo se van en julio en Minsk, Bielorrusia, a acompañar un grupo de danza de Santa Pola que actuará en el Festival Internacional de Danza de este país. La propuesta de gasto de dinero público es de 2500 €.

Este gasto nos parece totalmente innecesario e indecoroso, no creemos que aporte nada ni al ayuntamiento ni al turismo de Santa Pola. Es de sentido común que se eviten estos gastos cuando todos los miembros de la corporación municipal estamos planteándonos a diario cómo ayudar a las personas víctimas de una crisis económica cuya solución se ha estado y está injustamente cargando sobre las espaldas de las personas más desfavorecidas.

Ya hemos dicho “NO”, y hemos votado en contra muchas veces, al gasto en ferias de turismo por parecernos excesivos para los tiempos en que vivimos, y por los nuevos medios técnicos de que disponemos para promover la llegada de personas de otras ciudades o países al pueblo a pasar sus vacaciones, medios técnicos que deberían valer para evitar gastos superfluos.

Pero este viaje a Bielorrusia no se hace ni siquiera para asistir a una feria, sino a un festival de danza, sin duda muy importante para los participantes y para el turismo del país receptor, pero sin sentido para dos miembros de la corporación municipal de Santa Pola, que mejor harían dedicando el dinero previsto a cualquiera de las múltiples desigualdades sociales pendientes de solución, como una muestra más de la sensibilidad hacia las personas necesitadas que toda la corporación no sólo debe sentir, sino también mostrar con actos concretos y con todo respeto del mundo.

Federico Zaragoza Alberich, portaveu del Grup Municipal