Ja en 2010 Compromís per Santa Pola va denunciar davant l’Ajuntament el perill de tirar sofre en les fatxades per a evitar els orins de gos. Però ningú no ens va fer cas, ni tan sols se’ns va contestar:

“Fecha 21/10/2010, con el Registro N º 38835

Federico Zaragoza Alberich, portaveu de Compromís i regidor d’Iniciativa

EXPOSA

Tirar sofre en el cantó d’una paret perquè els gossos no orinen no sols no funciona, sinó que és un delicte ecològic, ja que, al filtrar-se al subsòl per mitjà dels lixiviats o mesclar-se amb les aigües pluvials i passar als albellons, pot acabar entrant en el cicle de l’aigua i contaminar l’aigua que consumim. Un xiquet menut pot ingerir-lo i es poden produir intoxicacions o lesions greus. En el nostre municipi hi ha molts cantons tacats de sofre i, sovint, veiem que està mesclat amb l’orina dels animals.

Si ens incomoda que els gossos facen les seues necessitats contra la fatxada de les nostres cases, el primer és educar i conscienciar els propietaris, i en segon lloc utilitzar altres remeis casolans que sí que funcionen i no suposen perill ni per al medi ambient ni per als gossos. Per exemple, una mescla de pebre i aigua que es deixa macerar, es col·loca, i s’aconseguix que ni un sol gos s’acoste al lloc que es desitja. Senzill, barat, innocu i no contaminant. En altres ajuntaments, les ordenances el multen. Per tant,

SOL·LICITA

que l’Ajuntament informe els veïns que s’adone del perilll que estan provocant en la via pública, que es promoguen altres formes d’evitar este procedir i que s’incloga l’ús de sofre en les fatxades com a falta en l’ordenança de neteja del poble.

Santa Pola, 20 d’octubre del 2010

SR. ALCALDE DE SANTA POLA”

—————————————————

Ya en 2010 Compromís per Santa Pola denunció ante el Ayuntamiento el peligro de tirar azufre en las fachadas para evitar la orina de perro. Pero nadie nos hizo caso, ni siquiera se nos contestó:

Fecha 21/10/2010, con el Registro N º 38835

“Federico Zaragoza Alberich, portavoz de Compromís y concejal de Iniciativa

EXPONE

Echar azufre en la esquina de una pared para que los perros no orinen no sólo no funciona, sino que es un delito ecológico, ya que, al filtrarse en el subsuelo por medio de los lixiviados o mezclarse con las aguas pluviales y pasar a los sumideros, puede acabar entrando en el ciclo del agua y contaminar el agua que consumimos. Un niño pequeño puede ingerirlo y se pueden producir intoxicaciones o lesiones graves. En nuestro municipio hay muchas esquinas manchadas de azufre y, a menudo, vemos que está mezclado con la orina de los animales.

Si nos incomoda que los perros hagan sus necesidades contra la fachada de nuestras casas, lo primero es educar y concienciar a los propietarios, y en segundo lugar utilizar otros remedios caseros que sí funcionan y no suponen peligro ni para el medio ambiente ni para los perros. Por ejemplo, una mezcla de pimienta y agua que se deja macerar, se coloca, y consigue que ni un solo perro se acerque al lugar que se desea. Sencillo, barato, inocuo y no contaminante. En otros ayuntamientos, las ordenanzas lo multan. Por tanto,

SOLICITA

que el Ayuntamiento informe a los vecinos para que se den cuenta del peligro que están provocando en la vía pública, que se promuevan otras formas de evitar este proceder y que incluya el uso de azufre en las fachadas como falta en el ordenanza de limpieza del pueblo.

Santa Pola, 20 de octubre de 2010”.