A la junta de govern de l’ajuntament de Santa Pola, a la que només participa l’equip de govern del PP, es va aprovar el 25 d’abril l’autorització i col·laboració de l’ajuntament en la Romeria del Cap de l’any 2014. Als cartells on s’anuncia l’esdeveniment, podem llegir que l’ajuntament és el patrocinador de dit acte. Patrocinador vol dir pagador.

L’article 16 de la Constitució Espanyola garanteix la llibertat de culte de totes les religions, així com la separació Església Catòlica – Estat. Precisament per eixa llibertat de culte i per la separació Església – Estat no hi ha cap raó per a cooperar econòmicament amb la Majordomia de la Mare déu del Rosari, i molt menys per a posar a l’abast d’una associació religiosa i d’un acte religiós el personal de l’administració pública.

Per tant, hem demanat a l’ajuntament que ens informe el detall de personal i el cost d’hores extres de les persones treballadores d’aquest ajuntament que treballaran amb motiu de la celebració d’aquesta romeria (policia, serveis generals, jardineria, electricistes, etc.).

De la mateixa manera, el poble té dret a que la regidoria de cultura faça públic el cost que suposarà la participació del Grup Los Romeros, la Colla el Freu, el Grup de Danses Sal Marinera i la Rondalla i Cor El Castell, perquè aquestes participacions es realitzaran amb càrrec als convenis subscrits per aquestes associacions amb l’Ajuntament.

Per últim, voldríem que se’ns informe sobre si la carpa que es destina a l’esdeveniment és de les adquirides per l’ajuntament amb càrrec al Pla de Competitivitat Turístic-Esportiu, per la qual cosa hem demanat al cap de serveis generals la procedència i destinació d’usos de la carpa que es desplegarà, així com un full de contabilitat analítica interna d’aquest esdeveniment.

Tots aquests elements no són els que s’haurien de trobar en un estat aconfessional, com preveu la nostra Constitució, sinó en un estat on es prioritza el recolzament econòmic a les creences catòliques d’una part de la població.

Ara més que mai, és el moment per prioritzar altres actuacions, i dedicar els diners a necessitats més urgents i que proporcionen el bé al conjunt de la comunitat social que constitueix Santa Pola.

Federico Zaragoza Alberich, portaveu del Grup Municipal

No nos parece oportuno, en un estado no confesional, que se gaste dinero público en actos de una religión

En la junta de gobierno del ayuntamiento de Santa Pola, en la que sólo participa el equipo de gobierno del PP, se aprobó el 25 de abril la autorización y colaboración del ayuntamiento en la Romería del Cabo del año 2014. En los carteles donde se anuncia el acontecimiento, podemos leer que el ayuntamiento es el patrocinador de dicho acto. Patrocinador significa pagador.

El artículo 16 de la Constitución Española garantiza la libertad de culto de todas las religiones, así como la separación Iglesia Católica – Estado. Precisamente por esa libertad de culto y por la separación Iglesia – Estado no hay ninguna razón para cooperar económicamente con la Mayordomía de la Virgen del Rosario, y mucho menos para poner al alcance de una asociación religiosa y de un acto religioso el personal de la administración pública.

Por tanto, hemos pedido al ayuntamiento que nos informe el detalle de personal y el coste de horas extras de los trabajadores de este ayuntamiento que trabajarán con motivo de la celebración de esta romería (policía, servicios generales, jardinería, electricistas, etc.).

De la misma manera, el pueblo tiene derecho a que la concejalía de cultura haga público el coste que supondrá la participación del Grupo Los Romeros, la Colla el Freu, el Grupo de Danzas Sal Marinera y la Rondalla y Coro El Castell, porque estas participaciones se realizarán con cargo a los convenios suscritos por estas asociaciones con el Ayuntamiento.

Por último, quisiéramos que se nos informe sobre si la carpa que se destina a la celebración es de las adquiridas por el ayuntamiento con cargo al Plan de Competitividad Turístico-Deportivo, por lo que hemos pedido al jefe de servicios generales la procedencia y destino de usos de la carpa que se desplegará, así como una hoja de contabilidad analítica interna de este evento.
Todos estos elementos no son los que deberían encontrarse en un estado aconfesional, como prevé nuestra Constitución, sino en un estado donde se prioriza el apoyo económico a las creencias católicas de una parte de la población.
Ahora más que nunca, es el momento de priorizar otras actuaciones, y dedicar el dinero a necesidades más urgentes y que dotan de bienestar al conjunto de la comunidad social que constituye Santa Pola.
Federico Zaragoza Alberich, portavoz del Grup Municipal