Les runes proliferen per tot arreu.

Portem anys amb l’abocador d’inerts clausurat i no s’està posant solució als problemes que genera l’eliminació de residus i runes. De fet, després de diversos intents fallits, per fi es va aprovar en ple la pròrroga de concessió de la cantera per a transformar-la en un abocador d’inerts i així colmatar el forat deixat per l’extracció de les últimes dècades,

Insistim, no s’estan fent bé les coses. Ni n’hi ha prou amb la bona voluntat ni la intenció és suficient. Quan s’arriba a fer alguna cosa, és a corre-cuita, el que porta a errors que retarden les aprovacions importants, com és el cas de la nova planta de reciclatge d’inerts a la Cantera.

Això què suposa? Que, al llarg dels camins de la serra que no s’estan controlant ni estan tancats al trànsit rodat, apareixen cada vegada més runes i restes d’obres, com ha reconegut recentment la regidora d’infraestructures en premsa. També veiem que en els voltants de l’abocador il·legal clausurat de les Salines s’estan tornant a abocar runes (espai entre la carretera de Dolors i la de Santa Pola a Elx, zona del pavelló de Xiprerets, etc). En zona urbana també hi ha acumulacions de runa en alguns solars, per no parlar dels voltants del polígon industrial.

Federico Zaragoza Alberich, Portaveu de Compromís per Santa Pola

———————-
Escombros por todas partes.

Los escombros proliferan por todas partes

Llevamos varios años con el vertedero de inertes clausurado y no se está poniendo solución a los problemas que genera la eliminación de residuos y escombros. De hecho, después de varios intentos fallidos por fin se aprobó en pleno la prórroga de concesión de la cantera para transformarla en un vertedero de inertes y así colmatar el agujero dejado por la extracción de las últimas décadas.

Insistimos, no se están haciendo bien las cosas. Ni basta con la buena voluntad ni la intención es suficiente. Cuando se llega a hacer algo, es deprisa y corriendo, lo que lleva a errores que retrasan las aprobaciones importantes, como es el caso de la nueva planta de reciclaje de inertes en la Cantera.

¿Esto qué supone? Que, a lo largo de los caminos de la sierra que no se están controlando ni están cerrados al tráfico rodado, aparecen cada vez más escombros y restos de obras, como ha reconocido la concejala de infraestructuras recientemente en prensa. También vemos que en las inmediaciones del vertedero ilegal clausurado de Las Salinas se están volviendo a verter escombros (espacio entre la carretera de Dolores y la de Santa Pola a Elche, zona del pabellón de Xiprerets, etc.). En zona urbana también hay acúmulos de escombro en algunos solares, por no hablar de las inmediaciones del polígono industrial.

Federico Zaragoza Alberich, Portavoz de Compromís per Santa Pola.