El 19 de desembre del 2012 l’ajuntament de Santa Pola va adquirir tres motos elèctriques a una empresa, la qual les va lliurar a l’agost del 2013.
Les motocicletes adquirides, dues per a la policia i una per als notificadors de l’Ajuntament, han passat totes als notificadors sense més explicació, segons ha reconegut l’alcalde en ple.
Ningú no ens ha explicat les raons d’aquesta transmissió, que pareix mostrar que les motos comprades per a la policia no li eren útils a aquest servei municipal.
Posteriorment, la Guàrdia Civil ha detingut dues persones en Alacant per la falsificació de quasi 300 vehicles elèctrics –motos i bicicletes–, una activitat que va generar uns beneficis fraudulents que podrien superar el milió d’euros al mercat. Estes persones estan relacionades amb la venda de les motos a l’Ajuntament de Santa Pola.
Hem demanat a l’Ajuntament que ens informe sobre quantes empreses han sigut requerides a consulta sobre motos elèctriques, i quantes han contestat. Sabem que n’hi havien quatre. També sabem que el tècnic que va fer els informes sobre l’oferta de les diferents empreses és un arquitecte tècnic que, per cert, va ser regidor del PP entre 2003 i 2007.
Quan el grup municipal de Compromís va poder accedir a l’expedient, només hi havia un informe, el corresponent a l’empresa adjudicatària. Posteriorment van aparèixer més informes del mateix tècnic relatius a les altres empreses interessades.
I per últim hem demanat també un informe tècnic de la policia municipal sobre les raons per les quals no estaven resultant útils per a la policia local les dues motocicletes adquirides per a aquest servei.
Serà un procés legal, però és rar, rar, rar…
Federico Zaragoza, portaveu de Compromís per Santa Pola.
04.04.2014
—————–
Será un proceso legal, pero es opaco.
El 19 de diciembre de 2012 el ayuntamiento de Santa Pola adquirió tres motos eléctricas a una empresa, la cual las entregó en agosto del 2013.
Las motocicletas adquiridas, dos para la policía y una para los notificadores del Ayuntamiento, han pasado todas a los notificadores sin más explicación, según ha reconocido el alcalde en pleno.
Nadie nos ha explicado las razones de esta transmisión, que parece mostrar que las motos compradas para la policía no le eran útiles a este servicio municipal.
Posteriormente, la Guardia Civil ha detenido a dos personas en Alicante por la falsificación de casi 300 vehículos eléctricos – motos y bicicletas -, una actividad que generó unos beneficios fraudulentos que podrían superar el millón de euros en el mercado. Estas personas están relacionadas con la venta de las motos al Ayuntamiento de Santa Pola.
Hemos pedido al Ayuntamiento que nos informe sobre cuántas empresas han sido requeridas a consulta sobre motos eléctricas, y cuántas han contestado. Sabemos que había cuatro. También sabemos que el técnico que hizo los informes sobre la oferta de las diferentes empresas es un arquitecto técnico que, por cierto, fue concejal del PP entre 2003 y 2007.
Cuando el grupo municipal de Compromís pudo acceder al expediente, sólo había un informe, el correspondiente a la empresa adjudicataria. Posteriormente aparecieron más informes del mismo técnico relativos a las otras empresas interesadas.
Y por último hemos pedido también un informe técnico de la policía municipal sobre las razones por las que no estaban resultando útiles para la policía local las dos motocicletas adquiridas para este servicio.
Será un proceso legal, pero es raro, raro, raro…
Federico Zaragoza, portavoz de Compromís per Santa Pola.