Perquè no s’usen les motos elèctriques?

El 19 desembre del 2012 l’ajuntament de Santa Pola va adquirir tres motos elèctriques a una empresa, la qual les va lliurar a l’agost del 2013, segons vam poder llegir en la notícia, molt publicitada, a la premsa local.

No percebem ús de les motocicletes adquirides per a la policia i per als notificadors de l’Ajuntament. Ningú no ens ha explicat les raons d’aquesta falta de utilització, ni ens consta que l’ajuntament haja reclamat al proveïdor per la inadequació dels vehicles adquirits al fi a què estaven destinats.

Posteriorment, vam llegir també en premsa que la Guàrdia Civil ha detingut dues persones en Alacant per la falsificació de quasi 300 vehicles elèctrics –motos i bicicletes–, una activitat que va generar uns beneficis fraudulents que podrien superar el milió d’euros al mercat.

Per tot això, hem demanat a l’ajuntament que ens informe sobre si hi ha relació entre ambdós casos, a quantes empreses s’ha requerit en consulta sobre motos elèctriques, i quantes han contestat.

Hem demanat també un informe tècnic de la policia municipal sobre les raons per les quals no estan resultant útils per a la policia local les dues motocicletes adquirides per a aquest servei, i informe tècnic de qui corresponga sobre perquè no s’està utilitzant la moto destinada als notificadors.

I per últim hem demanat si l’ajuntament ha reclamat al proveïdor per la inadequació dels vehicles adquirits per al fi a què estaven destinats, i en cas negatiu un informe jurídic de perquè no ho ha fet; i la situació en que es troba l’ajuntament davant d’aquesta possible estafa.

Federico Zaragoza, portaveu de Compromís per Santa Pola.

25.03.14

——————
¿Por qué no se usan las motos eléctricas?

El 19 de diciembre 2012 el ayuntamiento de Santa Pola adquirió tres motos eléctricas a una empresa, que las entregó en agosto de 2013, según pudimos leer en la noticia, muy publicitada, en la prensa local.

No percibimos uso de las motocicletas adquiridas para la policía y para los notificadores del Ayuntamiento. Nadie nos ha explicado las razones de esta falta de uso, ni nos consta que el Ayuntamiento haya reclamado al proveedor por la inadecuación de los vehículos adquiridos para el fin al que estaban destinados.

Posteriormente, leímos también en prensa que la Guardia Civil ha detenido a dos personas en Alicante por la falsificación de casi 300 vehículos eléctricos -motos y bicicletas-, una actividad que generó unos beneficios fraudulentos que podrían superar el millón de euros en el mercado.

Por todo ello, hemos pedido al ayuntamiento que nos informe sobre si hay relación entre ambos casos, a cuántas empresas se ha requerido en consulta sobre motos eléctricas, y cuántas han contestado.

Hemos pedido también un informe técnico de la policía municipal sobre las razones por las que no están resultando útiles para la policía local las dos motocicletas adquiridas para este servicio, e informe técnico de quien corresponda sobre por qué no se está utilizando la moto destinada los notificadores.

Y por último hemos preguntado si el ayuntamiento ha reclamado al proveedor por la inadecuación de los vehículos adquiridos para el fin al que estaban destinados, y en caso negativo un informe jurídico de por qué no se ha hecho; y la situación en que se encuentra el ayuntamiento ante esta posible estafa.

Federico Zaragoza, portavoz de Compromís per Santa Pola.

25.03.14