Fa anys que l’abocador d’inerts està clausurat, i no s’està posant solució als problemes que genera l’eliminació de residus de la construcció i runes. De fet, quan pensàvem que s’anava a aprovar en ple la pròrroga de concessió de la pedrera per a transformar-la en un abocador d’inerts i així reblir el forat deixat per l’extracció de les últimes dècades, es va retirar de l’orde del dia del ple de l’Ajuntament sense previ avís i sense donar majors explicacions.
Insistim, no s’estan fent bé les coses. Ni basta amb la voluntat, ni la intenció és prou. Quan es fan les coses de pressa i corrents, es cometen errors que retarden les aprovacions importants, com és el cas de la nova planta de reciclatge d’inerts en la pedrera.
Açò què suposa? Suposa que a la llarga, en els camins ben preparats de la serra, que no estan controlats ni estan tancats al tràfic rodat, apareixeran cada vegada més runes i restes d’obres.
També veiem que als voltants de l’abocador il·legal clausurat de les Salines (entre la carretera de Dolores i la de Santa Pola a Elx) s’estan tornant a dur a cap abocaments, igual que en la zona del pavelló de Xiprerets. En zona urbana també veiem muntons de runa en alguns solars, per no parlar dels voltants del polígon industrial.
Es requereix una solució urgent, que ja ha estat sobre la taula, però s’ha retirat, esperem que per poc de temps.
Alejandro Escalada.
—————————
Escombros por todas partes
Hace años que el vertedero de inertes está clausurado, y no se está poniendo solución a los problemas que genera la eliminación de residuos de la construcción y escombros. De hecho, cuando pensábamos que se iba a aprobar en pleno la prórroga de concesión de la cantera para transformarla en un vertedero de inertes y así colmatar el agujero dejado por la extracción de las últimas décadas, se retiró del orden del día sin previo aviso y sin dar mayores explicaciones.
Insistimos, no se están haciendo bien las cosas. Ni basta con la voluntad, ni la intención es suficiente. Cuando se hacen las cosas deprisa y corriendo, se cometen errores que retrasan las aprobaciones importantes, como es el caso de la nueva planta de reciclaje de inertes en la Cantera.
¿Esto qué supone? Supone que a la larga, en los caminos bien acondicionados de la sierra que no están controlados ni están cerrados al tráfico rodado aparecerán cada vez más escombros y restos de obras.
También vemos que en las inmediaciones del vertedero ilegal clausurado de Las Salinas (entre la carretera de Dolores y la de Santa Pola a Elche) se están volviendo a realizar vertidos, igual que en la zona del pabellón de Xiprerets. En zona urbana también vemos acúmulos de escombro en algunos solares, por no hablar de las inmediaciones del polígono industrial.
Se requiere una solución urgente, que ya ha estado sobre la mesa, pero se ha retirado, esperemos que por poco tiempo.
Alejandro Escalada.