Després de molts mesos perseguint l’escorredís expedient del Vedat de Caça de la Serra de Santa Pola, hem vist que l’última concessió que va rebre la Societat de Caça i Tir va ser el 2007, i per 4 anys: aquesta concessió va caducar el 2010. Això vol dir que els últims anys els caçadors de la nostra serra han estat fent ús de les seues escopetes sense tenir cap tipus de permís públic, sense que se’ls pose la més mínima trava i sense que s’els cobre el gaudi d’un bé comú. Tenint en compte que per on estan els caçadors i amb el pretext de la seguretat, es veta el pas a ciclistes, senderistes i vianants per la serra, que és de tot el poble, ens sembla almenys greu.
També s’ha consentit que aquesta societat no haja renovat la concessió del camp de tir esportiu des del 2005, però han continuat fent tirades de coloms i competicions de tir amb permisos puntuals des d’aquest any, amb talls de camins per a això, i amb la recepció d’ajudes en forma de trofeus per part de l’ajuntament. I a tot això, cal sumar-li que el consistori els va concedir el rar privilegi el 1996 de no pagar cap cànon per l’ús de la Serra. I no sabem si estan al corrent de pagaments suntuaris amb Conselleria.
Tot això no ens sembla adequat, després del desemborsament que s’està duent a terme amb el Pla de Competitivitat en l’adequació de la Serra, o de la despesa en fires de turisme que se suposa han de servir per vendre les bondats de la desestacionalització, la oferta esportiva i l’explotació del medi ambient com a font de turisme de la serra.
Ja és prou pressió tota la que rep pel fet d’estar tancada per Gran Alacant, les carreteres i els futurs desenvolupaments, més que qüestionables, del pla general de Santa Pola que, per la seua envergadura, hauria necessitat almenys un referèndum popular.
Per descomptat allò de l’equip de govern no és la defensa de la serra i del medi ambient. Per molt que s’obstinen a vendre’ns el contrari.

Federico Zaragoza, portaveu de Compromís per Santa Pola.
————————–
La caza en Santa Pola Después de muchos meses persiguiendo el escurridizo expediente del Coto de Caza de la Sierra de Santa Pola, hemos visto que la última concesión que recibió la Sociedad de Caza y Tiro fue en 2007, y por 4 años: esta concesión caducó en 2010. Eso quiere decir que los últimos años los cazadores de nuestra sierra han estado haciendo uso de sus escopetas sin tener ningún tipo de permiso público, sin que se les ponga la más mínima traba y sin que les cobre el disfrute de un bien común. Teniendo en cuenta que por donde están los cazadores y con el pretexto de la seguridad, se veta el paso a ciclistas, senderistas y paseantes por la sierra, que es de todo el pueblo, nos parece cuando menos grave.
También se ha consentido que esta sociedad no haya renovado la concesión del campo de tiro deportivo desde 2005, pero han seguido haciendo tirada de pichones y competiciones de tiro con permisos puntuales desde ese año, con cortes de caminos para ello, y con la recepción de ayudas en forma de trofeos por parte del ayuntamiento. Y a todo esto, hay que sumarle que el consistorio les concedió el raro privilegio en 1996 de no pagar ningún canon por el uso de la Sierra, y no sabemos si están al corriente de pagos suntuarios con Conselleria.
Todo esto no nos parece adecuado, después del desembolso que se está llevando a cabo con el Plan de Competitividad en la adecuación de la Sierra, o del gasto en ferias de turismo que se supone han de servirnos para vender las bondades de la desestacionalización, la oferta deportiva y la explotación del medioambiente como fuente de turismo de la sierra.
Ya es bastante presión toda la que recibe al estar encerrada por Gran Alacant, las carreteras y los futuros desarrollos, más que cuestionables, del plan general de Santa Pola que, por su envergadura, habría necesitado al menos un referéndum popular.
Desde luego lo del equipo de gobierno no es la defensa de la sierra y del medio ambiente. Por mucho que se empeñen en vendernos lo contrario.

Federico Zaragoza, portavoz de Compromís per Santa Pola.