Han passat molts mesos des que el centre residència de la tercera edat que es va obrir per l’empresa SANYRES i que després va passar a ser gestionat per l’empresa SOLIMAR fou tancat (juliol o agost passat). Des d’aleshores no hem rebut cap notícia ni vist expedient administratiu sobre aquest assumpte, malgrat que ens vam interessar diverses voltes en la situació en què es troben l’edifici i les instal·lacions, que pertanyen al poble i que no s’estan utilitzant.
Segons vam assabentar-nos pel Butlletí Oficial de la Província de 10 de desembre de 2013, el dia 24 de juliol passat la Conselleria de Sanitat li va retirar inclús el número de registre sanitari d’establiments alimentaris menors (REM), la qual cosa demostra que no hi havia ja intenció de reobrir el centre en un periode de temps reduït.
Per això, hem sol·licitat de la Secretària d’aquest ajuntament que ens informe sobre la situació jurídica i administrativa del dret de superfície, ja que no s’està exercint l’explotació que va originar aquesta concessió. Igualment hem demanat conèixer l’inventari dels bens que conté aquest edifici.
Com que el centre residencial SANYRES es troba a una parcel·la de titularitat municipal i aquest centre està tancat, també hem demanat que se’ns explique si aquest edifici passa a titularitat municipal, i quines mesures de conservació i protecció s’establiran per a que no es faça malbé, com les obres inacabades de la piscina.

Federico Zaragoza, portaveu de Compromís per Santa Pola.

COMPROMIS QUIERE SABER QUÉ PASA CON SANYRES
Han pasado muchos meses desde que el centro residencia de la tercera edad que se abrió por la empresa SANYRES y que luego pasó a ser gestionado por la empresa SOLIMAR fue cerrado (julio o agosto pasado). Desde entonces no hemos recibido ninguna noticia ni visto expediente administrativo sobre este asunto, a pesar de que nos hemos interesado varias veces en la situación en que se encuentran el edificio y las instalaciones, que pertenecen el pueblo y no se están utilizando.
Según nos enteramos por el Boletín Oficial de la Provincia de 10 de diciembre de 2013, el día 24 de julio pasado la Consellería de Sanidad le retiró incluso el número de registro sanitario de establecimientos alimentarios menores (REM), lo que demuestra que ya no había intención de reabrir el centro en un periodo de tiempo reducido.
Por ello, hemos solicitado de la Secretaria de este Ayuntamiento que nos informe sobre la situación jurídica y administrativa del derecho de superficie, ya que no se está ejerciendo la explotación que originó esta concesión. Igualmente hemos pedido conocer el inventario de bienes que contiene este edificio.
Como el centro residencial SANYRES se encuentra en una parcela de titularidad municipal y este centro está cerrado, también hemos pedido que se nos explique si este edificio pasa a titularidad municipal, y qué medidas de conservación y protección van a establecerse para que no se eche a perder, como las obras inacabadas de la piscina.

Federico Zaragoza, portavoz de Compromís per Santa Pola.