En diverses ocasions, l’alcalde de Santa Pola, fent ús i abús de la seua majoria absoluta, ha decidit posar o canviar noms de carrers i places sense comptar amb els regidors i regidores d’altres formacions polítiques que també estan representades en l’ajuntament, perquè han segut destinatàries dels vots de la ciutadania.

Així ens hem trobat que, quan el ple de l’ajuntament va haver de decidir sobre el nom que duria el passeig marítim nou, ja estava decidit i publicitat en premsa com Adolfo Suárez. Potser no tot el mon tinga la mateixa admiració pel polític d’UCD que té l’alcalde de Santa Pola. Però l’oposició del poble no té ocasió més que d’opinar, quan l’alcalde ja ha comunicat al poble la seua decisió personal que, per la majoria absoluta de què disposa, impedix que el nom elegit siga del gust de totes les forces polítiques representants del poble al nostre ajuntament.

Igualment, el parc d’al costat del col•legi Ramón Cuesta va ser anomenat també sense consensuar amb ningú, i se’ns va comunicar com un fet consumat front al qual ja no podíem dir res.

Ja s’ha convertit en un costum no consensuar amb l’oposició, i per tant amb la totalitat dels votants del poble, com anomenar els llocs del poble.

Ara ens assabentem, també per la premsa, que la plaça que des que es va fer s’ha anomenat de la Diputació va a canviar de nom sense passar pel ple.

Encara no té carrer o plaça, per exemple, el molt notable alcalde del segle XIX Antonio Múrtula, que va salvar el castell de la demolició en 1850. Al nostre parer, s’ho mereixeria molt més que un dels polítics de la transició que no té res que vore amb el poble, Adolfo Suárez.

Tornem a la mateixa manera de fer les coses. Perquè sí i perquè ho diu l’alcalde.

Maria Jesús Ruiz Vidal. Portaveu del Grup Municipal Compromís Per Santa Pola

Santa Pola, 20 d’agost del 2013.

—————————-

No nos parece democrático que el alcalde decida él solo los nombres de las calles y plazas del pueblo

En varias ocasiones, el alcalde de Santa Pola, haciendo uso y abuso de su mayoría absoluta, ha decidido poner o cambiar nombres de calles y plazas sin contar con los concejales de otras formaciones políticas que también están representadas en el ayuntamiento, porque han sido destinatarias de los votos de la ciudadanía.

Así nos hemos encontrado que, cuando el pleno del ayuntamiento tuvo que decidir sobre el nombre que llevaría el paseo marítimo nuevo, ya estaba decidido y publicitado en prensa como Adolfo Suárez. Quizás no todo el mundo tenga la misma admiración por el político de UCD que tiene el alcalde de Santa Pola. Pero la oposición del pueblo no tiene ocasión más que de opinar, cuando el alcalde ya ha comunicado al pueblo su decisión personal que, por la mayoría absoluta de que dispone, impide que el nombre elegido sea del gusto de todas las fuerzas políticas representantes del pueblo en nuestro ayuntamiento.

Igualmente, el parque de al lado del colegio Ramón Cuesta fue nombrado también sin consensuar con nadie, y se nos comunicó como un hecho consumado frente al que ya no podíamos decir nada.

Ya se ha convertido en una costumbre no consensuar con la oposición, y por tanto con la totalidad de los votantes del pueblo, cómo nombrar los lugares del pueblo.

Ahora nos enteramos, también por la prensa, de que la plaza que desde que se hizo se ha llamado de la Diputación va a cambiar de nombre sin pasar por el pleno.

Aún no tiene calle o plaza, por ejemplo, el muy notable alcalde del siglo XIX Antonio Múrtula, que salvó el castillo de su demolición en 1850. En nuestra opinión, lo merece mucho más que uno de los políticos de la transición que no tiene nada que ver con el pueblo, Adolfo Suárez.

Volvemos a la misma forma de hacer las cosas. Porque sí y porque lo dice el Alcalde

Maria Jesús Ruiz Vidal. Portavoz del Grupo Municipal Compromís Per Santa Pola

Santa Pola, 20 de agosto del 2013.