Sempre que eixim de la nostra vila, tant per oci com per treball, comparem sense donar-nos compte quant veiem en altres llocs amb el que tenim ací. I a pesar que som una vila turística, que venem servicis, tenim diverses banderes blaves i la nostra publicitat mostra una vila ideal i sense tatxa, la realitat és que estem molt per darrere d’altres municipis que, amb menys possibilitats, mantenen el que tenen d’una forma òptima i atractiva per als seus visitants.

I ens preguntem si són suficients i estan ben enfocats els recursos que dediquem a supervisar el nostre entorn, una cosa bàsic per a la millora de la nostra economia local, assentada majoritàriament en el turisme.

Si volem que la nostra vila siga més visitada i que es desestacionalitzen les visites, com no ens cansem de repetir, hem d’implicar-nos tots, i convertir cada racó de la nostra vila, i no sols les platges, o la serra, en un lloc digne de ser visitat. Els nostres visitants necessiten veure una neteja i un orde com no veuen en les seues ciutats d’origen, si volem que tornen al nostre municipi. I tenim moltes coses per a millorar.

Encara que tinguem alguna comissió des d’on es puga tractar parcialment eixa millora, la nostra proposta és la creació d’una COMISSIÓ MUNICIPAL DE QUALITAT, l’única missió de la qual siga la d’aconseguir que els que vénen es queden o tornen. No parlem d’etiquetes oficials que garantisquen la qualitat dels nostres servicis informàtics, ens concedisquen uns guardons que després no revertixen en la realitat immediata, o intenten justificar el treball de determinats servicis de l’ajuntament, sinó del treball desinteressat de persones de totes les tendències i ideologies que es preocupen per aportar idees i mans per al més immediat. No cal més. Si el que oferixes és bo, no et preocupes, que tots en voldran disfrutar.

Per posar un exemple, una senyal puntual de qualitat és l’organització de la Mitja Marató de Santa Pola, de la Duatló o de la Triatló. Per què tot el que hi participa torna? Molt senzill: perquè veu una perfecta organització, i unes atencions que no hi ha en la major de les mitges maratons o altres esdeveniments esportius de ciutats molt més importants que la nostra.

La COMISSIÓ DE QUALITAT no té per què tindre un cost, poden constituir-la a més de responsables de l’Ajuntament ciutadans o representants d’associacions implicats en la millora entorn.

I si garantim que la comissió no siga monocolor i sí representativa de tots els que ens preocupem pel poble, garantirem, sens dubte, el seu èxit.

Maria Jesús Ruiz Vidal. Portaveu del Grup Municipal Compromís Per Santa Pola
COMISIÓN DE CALIDAD.

Siempre que salimos de nuestra villa, tanto por ocio como por trabajo, comparamos sin darnos cuenta cuanto vemos en otros lugares con lo que tenemos aquí. Y a pesar de que somos una villa turística, que vendemos servicios, tenemos varias banderas azules y nuestra publicidad muestra una villa ideal y sin tacha, la realidad es que estamos muy por detrás de otros municipios que, con menos posibilidades, mantienen lo que tienen de una forma óptima y atractiva para sus visitantes.

Y nos preguntamos si son suficientes y están bien enfocados los recursos que dedicamos a supervisar nuestro entorno, algo básico para la mejora de nuestra economía local, asentada mayoritariamente en el turismo.

Si queremos que nuestra villa sea más visitada y que se desestacionalicen las visitas, como no nos cansamos de repetir, tenemos que implicarnos todos, y convertir cada rincón de nuestra villa, y no solo las playas, o la sierra, en un sitio digno de ser visitado. Nuestros visitantes necesitan ver una limpieza y un orden como no ven en sus ciudades de origen, si queremos que vuelvan a nuestro municipio. Y tenemos muchas cosas para mejorar.

Aunque tengamos alguna comisión desde donde se pueda tratar parcialmente esa mejora, nuestra propuesta es la creación de una COMISIÓN MUNICIPAL DE CALIDAD, cuya única misión sea la de conseguir que quienes vienen se queden o vuelvan. No hablamos de etiquetas oficiales que garanticen la calidad de nuestros servicios informáticos, nos concedan unos galardones que después no revierten en la realidad inmediata, o intenten justificar el trabajo de determinados servicios del ayuntamiento, sino del trabajo desinteresado de personas de todas las tendencias e ideologías que se preocupen por aportar ideas y manos. No es necesario más. Si lo que ofreces es bueno, no te preocupes, que todos querrán disfrutar de ello.

Por poner un ejemplo, una señal puntual de calidad es la organización de la Medio Maratón de Santa Pola, de la Duatlón o de la Triatlón. ¿Por qué todo el que participa vuelve? Muy sencillo: porque ve una perfecta organización, y unas atenciones que no hay en la mayor de las medias maratones u otros acontecimientos deportivos de ciudades mucho más importantes que la nuestra.

La COMISIÓN DE CALIDAD no tiene por qué tener un coste, pueden constituirla además de responsables del Ayuntamiento ciudadanos o representantes de asociaciones implicados en la mejora entorno.

Y si garantizamos que la comisión no sea monocolor y sí representativa de todos los que nos preocupamos por el pueblo, garantizaremos, sin duda, su éxito.

Maria Jesús Ruiz Vidal. Portaveu del Grup Municipal Compromís Per Santa Pola