La Família Reial Espanyola i el rei d’Espanya formen part d’una realitat política no democràtica. Des del seu inici la monarquia a Espanya ve imposant-se per la força de les armes. La seua eternitat és un mite estés després de repetir-ho una i altra volta sense cap fonament històric. La seua “sang blava”, co…m en els contes, els permet posseir una riquesa d’Estat a què ningú té accés. El nostre rei té immunitat jurídica constitucional, no pot ser jutjat ni condemnat faça el que faça, no es pot parlar ni dirigir-se a ell sense el perill de ser condemnat per “injúries i calúmnies a la corona”. I agraïm esta excepcionalitat ingressant a la seua família tots els anys el 0,1% del pressupost de l’Estat, que no és poc.

Qui els va elegir? Franco. Els va elegir el dictador. Les possibilitats que vam tindre a la seua mort van ser o la instauració de la monarquia parlamentària o la continuïtat franquista. On queden la igualtat, la llibertat, i la democràcia, quan només et donen a triar entre el mal o el pitjor?

Esta crisi, que és una estafa, ha tingut l’avantatge que es pose en tela de juí tot gasto de l’estat. I així ens hem assabentat a mitges que el que se’ns va vendre en la transició com a solució única, ni és única, ni és tan barata, ni és tan bonica i neta com ens la van presentar.

Ni tota la família és impecable, ni la República és una hidra horrorosa que cal descartar perquè el franquisme així ho va decidir. Els hòmens i dones que vam lluitar i vam patir la repressió del franquisme vam haver de conformar-nos amb este futur tan imperfecte, perquè els grans partits de la transició, que hui es reduïxen a dos, així ho van decidir, i ens van deixar sense república. I això, per la sola voluntat d’un dictador que va decidir perpetuar-se en la persona que ell va triar, fóra qual fóra la seua estirp històrica.

Les Repúbliques poden ser tan poc sospitoses d’esquerranisme com l’alemana i la nord-americana, i en res es pareixen al que ens han venut com a solució única. Una república federal en què tots els pobles que la componguen tinguen la possibilitat de triar la seua permanència en eixa unitat és el que necessitem.

Hui hem de tindre clar que l’única garantia de la democràcia, de la coexistència de la pluralitat i de la justícia social, és una República triada pel poble. No necessitem caçadors d’elefants, esportistes ambiciosos, espies internacionals o glamourosos de revista del cor. El que necessitem és una república amb el cap de l’Estat renovable periòdicament en les urnes.

I amb això commemorem i recordem en el seu 82 aniversari la dignitat de la nostra II República i la dels hòmens i dones que ens han precedit i han caigut en la seua defensa.

Viva la III República!

Compromís per Santa Pola.

——————————

La monarquía no es la garantía de la igualdad, ni de la solidaridad, ni de la Democracia.

La Familia Real Española y el rey de España, forman parte de una realidad política no democrática. Desde su inicio la monarquía en España viene imponiéndose por la fuerza de las armas. Su eternidad es un mito extendido después de repetirlo una vez tras otra sin ningún fundamento histórico. Su “sangre azul”, como en los cuentos, les permite poseer una riqueza de Estado a la que nadie tiene acceso. Nuestro rey tiene inmunidad jurídica constitucional, no puede ser juzgado ni condenado haga lo que haga, no se puede hablar ni dirigirse a él sin el peligro de ser condenado por “injurias y calumnias a la corona”. Y agradecemos esta excepcionalidad ingresando a su familia todos los años el 0,1% del presupuesto del Estado recaudado por los españoles, que no es poco.

¿Quién los eligió? Franco. Los eligió el dictador. Las posibilidades que tuvimos a su muerte fueron o la instauración de la Monarquía Parlamentaria o la continuidad franquista. ¿Dónde quedan la igualdad, la libertad, y la democracia, cuando sólo te dan a escoger entre lo malo o lo peor? ¿Por qué hasta ahora no hemos sabido del rey y de la familia real nada más que la amable cara externa y sonriente?

Esta crisis, que es una estafa, ha tenido la ventaja de que se ponga en tela de juicio todo gasto del estado. Y así nos hemos enterado a medias de que lo que se nos vendió en la transición como solución única, ni es única, ni es tan barata, ni es tan bonita y limpia como nos la presentaron.

Ni toda la familia es intachable, ni la República es una hidra horrenda que hay que descartar porque el franquismo así lo decidió. Los hombres y mujeres que luchamos y sufrimos la represión del franquismo tuvimos que conformarnos con este futuro tan imperfecto, porque los grandes partidos de la transición, que hoy se reducen a dos, así lo decidieron, y nos dejaron sin república. Y ello, por la sola voluntad de un dictador que decidió perpetuarse en la persona que él eligió, fuera cual fuera su estirpe histórica.

Las Repúblicas pueden ser tan poco sospechosas de izquierdismo como la alemana y la estadounidense, y en nada se parecen a lo que nos han venido vendiendo como solución única. Una república federal en la que todos los pueblos que la compongan tengan la posibilidad de elegir su permanencia en esa unidad es lo que necesitamos.

Hoy tenemos que tener claro que la única garantía de la democracia, de la coexistencia de la pluralidad y de la justicia social, es una República elegida por el pueblo. No necesitamos cazadores de elefantes, deportistas ambiciosos, espías internacionales o glamourosos de revista del corazón. Lo que necesitamos es una república con jefatura del Estado renovable periódicamente en las urnas.

Y con ello conmemoramos y recordamos en su 82 aniversario la dignidad de nuestra II República y la de los hombres y mujeres caídos en su defensa.

¡Viva la II República!

Compromís per Santa Pola.