La coalició enceta així el procés de constitució dels seus òrgans comarcals i locals

La Coalició Compromís celebra demà a Santa Pola l’assemblea del Baix Vinalopó-Vega Baja, l’acte en el que es constituirà formalment l’estructura comarcal de la formació, que continua amb el seu procés de consolidació per convertir-se en una cooperativa política basada en la pluralitat i en un nou model polític obert i participatiu.

Compromís ja té constituïda la seua Executiva Nacional i durant el mes de gener es portaran a terme les assemblees comarcals. La del Baix Vinalopó-Vega Baja és la segona organització que es constitueix, després que les Valls del Vinalopó encetaren el procés dissabte passat.

Des del començament de la legislatura, els membres d’Iniciativa, Bloc i Verds van manifestar la seua voluntat de consolidar esta aliança electoral, que s’ha convertit en la tercera força política al nostre territori, i per això han dotat a la coalició d’una estructura que reforça esta plataforma de convergència ciutadana.

Precisament, Compromís passarà a organitzar-se a través d’una fórmula innovadora en la que, a més dels partits originals, formaran part diferents formacions locals i totes aquelles persones que vulguen participar directament de la coalició sense haver d’afiliar-se a un dels partits, i que passaran a denominar-se adherits.

A més, l’acte de demà a Santa Pola, que tindrà lloc a les 19.30 hores al Centre Cívic, carrer Castaños número dos, estarà obert a tota la ciutadania interessada en conèixer quin és el projecte que Compromís desenvoluparà a estes comarques i que es basa en una alternativa política on la prioritat és rescatar a les persones.

L’assemblea comarcal escollirà a un secretari-portaveu, un responsable d’organització, un de finances, un altre d’institucional, un més de comunicació i, per últim, un responsable de sectorials, als que s’haurà de sumar un representant juvenil quan estiga constituïda esta organització.

Cal recordar que Compromís compta amb cinc regidors a la comarca del Baix Vinalopó: tres a Crevillent (José Manuel Penalva, Dory Cortés i Aitana Mas) i dos a Santa Pola (María Jesús Ruiz i Federico Zaragoza).