El temps ens va donant la raó. A les eleccions de fa un poquet més d’un any, presentàvem un programa possible i realista per a temps difícils. L’anomenada pels que l’han provocada “crisi” ja s’estava convertint en el que tenim: més del mateix per al PP i una retallada generalitzada per a tots els santapolers de a peu. I detallem alguns exemples.

Ens plantejàvem una millor distribució dels impostos i taxes, ajudant als més necessitats, perquè és el que pertocava. El govern central ens ha pujat l’IBI a tots un 10 per cent. La resta es puja quan vol l’equip de govern, sense considerar la situació i sense límits que contemplen l’IPC: un bon exemple en són les taxes per a les parades del mercat. De pressupostos participatius, res: ja hem denunciat que ells actuen com si s’ho saberen tot. I quan els governants retallen o augmenten taxes, el poble, que és ignorant, ha de callar.

Hauria sigut una ocasió perfecta per a revisar un pla general obsolet per a adaptar-lo a una planificació sostenible del territori que conserve el paisatge i per a immobilitzar els projectes no desenvolupats que se situen en zones d’interès mediambiental, donada l’enorme bossa de vivendes que no es venen i que no es construïx res. Ni es parla. Només s’insistix en urbanitzar la zona de la Calera o preparar la urbanització entorn dels futurs camps de golf en Bassars. I del desastre econòmic, urbanístic i faraònic de l’aparcament del poble ja hem parlat moltes vegades: és el que passa quan es fan les coses perquè sí, perquè tinc majoria i vaig en contra de totes les opinions. Que ix malament. Ara, a pagar tots i totes una errada històrica

En canvi, de disminuir l’ús del cotxe particular i fomentar l’ús de la bicicleta, res. El carril bici no els interessa. Ja ens van dir en altres ocasions que els ciclistes van massa apressa pel carril de Santa Pola de l’est. Com van a posar-ne més en altres llocs? Fa la impressió que cal suprimir-lo en lloc d’augmentar-lo aprofitant les obres noves.

Els càrrecs de confiança de l’ajuntament seguixen com estaven. Al PP no li arriben les retallades (a l’oposició sí). I quan cal col·locar algú dels seus afiliats o afiliades, li fem un lloc ací o allà, inclús en detriment d’un afiliat o afiliada menys enxufat.

Seguim promovent i pagant en festes espectacles de tortura d’animals, vaques o pardals, malgrat que, com no tenim els pressupostos del 2012 aprovats, no se sap molt be en quines condicions. Seguirem igualment tenint un caríssim pregó a càrrec d’un altre exregidor del PP.

I no destinarem diners a solidaritat, malgrat que el 0,7%, com és un percentatge, minva si minven els diners totals de gastos: el Sr Blasco ha permés al front de la seua conselleria de cooperació la més escandalosa corrupció i robatori de diners destinats als països en desenvolupament, però la solució pareix que consistix en suprimir la partida pressupostària en lloc de ficar en presó els responsables.

1-8-2012. Mª Jesús Ruiz Vidal.

Portavoz del Grupo Municipal de Compromís per Santa Pola.

Un programa mínimo para tiempos difíciles

El tiempo nos va dando la razón. En las elecciones de hace un poco más de un año, presentábamos un programa posible y realista para tiempos difícil. La llamada por los que la han provocado “crisis” ya se estaba convirtiendo en lo que tenemos: más de lo mismo para el PP, y recortes generalizados para todos los santapoleros de a pie. Y detallamos algunos ejemplos.

Nos planteábamos una mejor distribución de los impuestos y tasas, ayudando a los más necesitados, porque es lo que tocaba. El gobierno central nos ha subido el IBI un 10%. El resto se sube cuando quiere el equipo de gobierno, sin considerar la situación y sin límites que contemplen el IPC: un buen ejemplo son las tasas para los puestos del mercado. De presupuestos participativos, nada: ya hemos denunciado que ellos actúan como si se lo supieran todo. Y cuando los gobernantes recortan o aumentan tasas, el pueblo, que es ignorante, debe callarse.

Habría sido una ocasión perfecta para revisar un plan general obsoleto para adaptarlo a una planificación sostenible del territorio que conserve el paisaje y para inmovilizar los proyectos no desarrollados que se sitúan en zonas de interés medioambiental, dada la enorme bolsa de viviendas que no se venden y que no se construye nada. Ni se habla. Solo se insiste en urbanizar la zona de la Calera o preparar la urbanización en torno a los futuros campos de golf en Balsares. Y del desastre económico, urbanístico y faraónico del aparcamiento del pueblo ya hemos hablado muchas veces: es lo que pasa cuando se hacen las cosas porque sí, porque tengo mayoría y voy en contra de todas las opiniones. Que sale mal. Ahora, a pagar todos y todas una error histórico

En cambio, de disminuir el uso del coche particular y fomentar el uso de la bicicleta, nada. El carril bici no les interesa. Ya nos dijeron en otras ocasiones que los ciclistas van demasiado deprisa por el carril de Santa Pola del este. ¿Como van a poner más en otros lugares? Da la impresión de que hay que suprimirlo en vez de aumentarlo aprovechando las obras nuevas.

Los cargos de confianza del ayuntamiento siguen como estaban. Al PP no le llegan los recortes (a la oposición sí). Y cuando es preciso colocar alguien de sus afiliados o afiliadas, le hacemos un sitio aquí o allá, incluso en detrimento de un afiliado o afiliada menos enchufado.

Seguimos promoviendo y pagando en fiestas espectáculos de tortura de animales, vacas o aves, a pesar de que, como no tenemos los presupuestos de 2012 aprobados, no se sabe muy bien en qué condiciones. Seguiremos igualmente teniendo un carísimo pregón a cargo de otro exconcejal del PP.

Y no destinaremos dinero a solidaridad, a pesar de que el 0,7%, como es un porcentaje, mengua si mengua el dinero total de gastos: el Sr Blasco ha permitido al frente de su conselleria de cooperación la más escandalosa corrupción y robo de dinero destinado a los países en desarrollo, pero la solución parece que consiste en suprimir la partida presupuestaria en vez de meter en prisión a los responsables.

1-8-2012. Mª Jesús Ruiz Vidal.

Portavoz del Grupo Municipal de Compromís per Santa Pola.